• خانه
  • جاذبه های گردشگری
معرفی جاذبه های گردشگری

معرفی جاذبه های گردشگری (205)

طبقه بندي هاي فرزند

میدان نقش جهان اصفهان یا همان میدان امام ، از میادین زیبا و تاریخی ایران است، میدانی مستطیل شکل در مرکز شهر اصفهان. بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان  واقع شده‌است که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند که هر کدام از آنها از معماریهای فاخر و با شکوه دوره صفویان میباشند.
 این تپه های در اصل گنبد های نمکی می باشد که به دلیل وجود مواد معدنی مختلف اعم از آهن ، خاک رس ، سنگ میکا و ... در خاک منطقه، تبدیل به رنگین کمان رنگ ها در کویر اشتهارد شده است که مناظر بی نظیری را بوجود آورده و هر بیننده ای را ساعت ها محو تماشای خود می کند.
غار یخ مراد در مسیر جاده کرج چالوس , در منطقه گچسر، در روستای کهنه ده و در دامنه کوه های البرز قرار گرفته است . قدمت غار به دوره دوم زمین شناسی (50 میلیون سال قبل ) می رسد.
کاخ سلیمانیه در دوره ی فتحعلی شاه قاجار و به دستور وی در سال ۱۲۲۵ (هـ.ق) به منظور اقامت تابستانی در باغ بزرگی که هم‌اکنون دانشکده کشاورزی است، توسط حاجی محمد حسین خان صدر اعظم اصفهانی  بنا شده‌است. این بنا و باغ زیبای مقابل آن و نیز ساختمان‌هایی که جهت ملازمین موکب شاهی تعبیه شده، مجموعه اقامتی و فرماندهی کوچک و بسیار زیبایی را ایجاد کرده بودند که در حال حاضر ساختمان‌های ملازمین شاهی از بین رفته‌است وكاخ سلیمانیه و باغ كوچك آن تنها باقی مانده اند!
آبشار خور با ارتفاع حدودا ۵۰ متر آبشاریست نام آشنا برای طبیعت گردان که در نزدیکی روستای خور در 17کیلومتری جاده کرج -چالوس در استان البرز قرار گرفته است.
غار هیو كه به نام واسوار نیز خوانده می‌شود، در بخش مركزی ساوجبلاغ واقع شده و دهانه ورودی آن در حدود 2 متر به صورت عمودی و صعب‌العبور و دارای راهرویی به فاصله 30 متر با شیب 25 درجه به سمت جنوب غربی و دارای دو تالار بزرگ است.
خانه های سنگی اشتهارد واقع در مسیر جدید اشتهارد به نظر آباد قرار دارد.این خانه ها در ده کیلومتری اشتهارد که نشان دهنده زندگی و حیات را در زمان های دور و چیزی حدود ۲۰۰۰ سال پیش را نشان می دهد. مجموعه خانه های سنگی اشتهارد شامل اتاق هایی دست کن در دل کوه های سنگی است. 
رودخانه و دریاچه شور اشتهارد تقریبا در فاصله 15 کیلومتری شمال شهر اشتهارد در استان البرز واقع شده است. رودخانه شور اشتهارد که نام دیگر آن شورکات می باشد، از کوه های جنوب غرب آوج در استان قزوین سرچشمه می گیرد.
روستای شهرستانک جاده چالوس با آب و هوایی بسیار دلپذیر از معروفترین ییلاق های استان البرز است. شهرستانک به خاطر طبیعت بی نظیرش در فصول مختلف، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
در نزدیکی روستای سینوا، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس و در مجاورت مرزن آباد، مردابی زیبا با چشم اندازی فوق العاده و منحصر به فرد به نام هسل وجود دارد. مرداب هسل در میان جنگلی انبوه و زیبا واقع شده و در هر فصلی دارای زیبایی ها و چشم انداز متفاوت و منحصر به فرد است. آب این مرداب از کف و کانون آن می‌جوشد و هیچ درّه یا جویباری آب‌های سطحی را به سمت آن نمی‌برد. این فقط خود مرداب نیست که زیبا و دل فریب است مسیر رسیدن به آن هم داستان دیگری دارد و پر است از جاذبه های رویایی، خیال انگیز و جادویی. در گویش محلی به آب راکد هسل گفته می شود و نام این دریاچه نیز به دلیل راکد و بی حرکت بودن آن، هسل نامیده شده است.در فصل بهار و تابستان پوشش سبز نوعی جلبک بر روی سطح آب مرداب، آن را مانند جواهری سبز تبدیل کرده و با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان از سبزی این جلبک ها کاسته شده و رنگ خود را به قرمز و نارنجی تغییر می دهند.هماهنگی رنگ جلبک ها با محیط اطراف مرداب منظره ای شگفت انگیز ایجاد کرده و سبب شده تا با سفر در…
صفحه1 از15