× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 95

سفرنامه دره وارنگه رود
مورخ 95/3/28
راهنما: آرمان نظری

در آخرین جمعه از فصل بهار به بهانه دیدار وارنگه رود به کنار آژانس آمدیم. دوستان یکی پس از دیگری به جمع ما می پیوندن و بعد از تاخیر ده دقیقه ای خانم احدی رهسپار جاده ی زیبای چالوس شدیم. قبل از رسیدن به محل صبحانه با دوستان بیشتر آشنا شدیم. درمنطقه زیبای ماهان از خوردن صبحانه درکنار دوستان لذت بردیم و دوباره به مسیر بازگشتیم.
بعد از مدت کوتاهی به روستای وارنگه رود رسیدیم

کوله های خود را سفت کرده و به پیاده روی در دره های زیبای وارنگه رود رهسپار شدیم.

در راه تکیه بزرگ یخی که برروی بستر رودخانه افتاده بود را تماشا کردیم و از رقص زیبای طبیعت لذت بردیم.

بعد از گذر این مناطق رویایی به مقصد یعنی زیردرختان بید رسیدیم.
درآنجا آتشی بپا کردیم به کمک دوست و همسفرمان آقا سهراب که در جمع آوری هیزم به من و همکارم دراین سفر خانم بهاره عبدزاده کمک کرد. یک چای ذغالی دبش نوش جان کردیم با همسفران.
بعد از آن به دوگروه صورتی و زرد تقسیم شدیم و پانتومیم بازی کردیم. گروه صورتی با اختلاف کمی از گروه زرد برنده شد. با اتمام بازی به زمان بازگشت نزدیک می شدیم. وسایل را جمع کردیم و از درختان بید خداحافظی کردیم وبه سراغ اتوبوس برگشتیم. درراه نیز یک توقف کوتاهی داشتیم وبا دوستان یک بستنی خوردیم و این روز را به آخرهای خود رساندیم.
هرچند سخت است دل کندن از همسفران اما چاره ای جز خداحافظی نیست.
به امید دیدار مجدد تک تک دوستان در تورهای آتی .... از همه دوستان خداحافظی می کنم ....

• reza251
  • reza251's Avatar
  • بازديد كننده
7 سال 10 ماه قبل - 7 سال 9 ماه قبل #1535 توسط reza251
دره وارنگه رود در بین استانهای البرز و مازندران واقع ده. جهت دره غربی شرقی و طول آن در حدود ۷ کیلومتره. ارتفاع دره از سطح دریا در ابتدای دره و روستای وارنگه رود در حدود ۲۴۸۰ متر و در انتهای دره در حدود ۳۲۴۰ متره. قلل کمانکوه ، سرماهو و یخچال از رشته کوه های البرز مرکزی محسوب شده و در سمت چپ دره وارنگه رود درسمت یال جنوبی آزاد کوه واقع شده اند .آزاد کوه قله مخروطی شکل ومنحصر بفردی ست که توسط دیواره های مرتفعی که سمت شمال غرب و شرق آن دربرگرفته اند احاطه شده . این کوه مشرف به آبادی های نسن وکلاکه و یال جنوبی رو میشه از طریق آبادی های وارنگه رود مورد دسترسی و صعود قرارداد. دره وارنگه رود دره ای زیبا و عریضه که طولانی ترین و در عین حال زیباترین مسیر صعود به قله آزاد کوه می باشد و در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی سازمان محیط زیست قرار گرفته. این منطقه از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است.
Last edit: 7 سال 9 ماه قبل by alborzAD.