سفرنامه تور کویر مرنجاب مورخ 1 الی 94/7/2

مورخ 2 الی 94/7/1
راهنما: محسن کاظمی

پادشاه فصلهای خدا آغاز شد... پاییز هزار رنگ

و در اولین روز پاییز نود و چهار نخستین تور کویر ما نیز آغار شد ...
سفر افسون کننده به کویر مرکزی ایران... مرنجاب

ساعت 9 شب با رخش آقای زلفخانی حرکت کردیم به سمت کاشان و به مقصد کویر مرنجاب. بعد از یک معارفه دلچسب و شادیهای خاص همراه معارفه، همسفران یه استراحتی به چشمان خود دادن و من و آرمان و چند نفر هم تا مقصد کنار کاپیتان بیدار بودیم. حدود ساعت 2 بامداد به آران و بیدگل رسیدیم و آقای عربی لیدر محلی رو سوار کردیم. ساعت 4.45 بود که به کنار دریاچه نمک مرنجاب رسیدیم. هنوز یک ساعتی تا طلوع آفتاب زمان داشتیم.

آرمان زحمت بر پا کردن آتیش رو کشید و همه از دیدن مناظز زیبای آسمون شب کویر با اون همه ستاره لذت بردن. تا ما چایی هیزمی رو آماده کنیم هوا هم روشن شد و طلوع وصف نشدنی در دریاچه نمک رو دیدیم و همه با گرفتن عکسهای یادگاری با این طلوع زیبا و صرف چایی هیزمی مشغول شدن.

بعداز یک سکوت در دل دریاچه راهی کاروانسرای عباسی باقدمتی حدود 400 سال شدیم.

عکس یادگاری... توریست های خارجی... ماشینهای آفرود... و صرف صبحانه ای دلپذیر در کاروانسرا ما رو آماده حرکت به سمت رمل و شن های روان کرد.

که چه بی نظیر است این قدرت شگفت انگیز ایزد .... تپه های شن های روان بعضا به ارتفاع 60 متر میرسید... عکاسی های حرفه ای... سر سره بر روی شنها... پای برهنه دویدن... ملق زدن روی تپه ها... همه و همه لذت وصف نشدنی بود برای همسفران.

یه مسابقه طناب کشی هیجانی با کلی شادی هم چاشنی برنامه شد و کم کم گرمای کویر داشت بر ما غلبه میکرد که راهی ماشین شدیم... البته چند نفری که کفشهاشون رو اول راه گذاشته بودن مجبور به دویدن بر روی شنهای داغ شدن و تجربه ای داغ رو امتحان کردند...

در مسیر برگشت هم با شتر هایی که اومده بودن کلی عکس سلفی انداختیم وترس از این حیوان آروم رو در خیلی از همسفران دیدیم...

یک ناهار عالی در فضایی خنک و دلچسب در کاشان و کلی بازی پانتومیم و متارنه و همخوانی در اتوبوس لذت سفر رو دو چندان کرد و همه شادان از یک سفر رویایی به کرج رسیدیم.

سفر کویر تمام شد اما افسون آن همچنان باقی خواهد ماند.
تا درودی دیگر بدرود

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ....