× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 94

سفرنامه تور 4 روزه طبس تا نایبند مورخ 11 الی 94/1/14

بیشتر
9 سال 3 هفته قبل - 9 سال 2 هفته قبل #1191 توسط travelloug
سفرنامه تور 4 روزه طبس تا نایبند
مورخ 11 الی 94/1/14
راهنما: شهام نخبه زعیم


سفرنامه طبس:
سفر به كوير افسون گر ايران ، طبس
آخرين برنامه چند روزه نوروز ٩٤ سفر به طبس بود ، با همسفراني كه عمدتاً براي بار اول بود كه با ما همسفر ميشدند. و يا اولين بارشون بود كه سفر گروهي و تجربه ميكردند :-)
بعد از خوردن صبحانه گرم و لذيذ همسفرهامون با هم آشنا شدن و از خاطرات كودكيشون برامون گفتن . براي نهار هم رفتيم جندق و يه توقف كوتاه داشتيم و نهار و منزل عمو ابراهيم (از اهالي بومي جندق ) خورديم كه با پذيرايي و مهمان نوازي كه مخصوص مردم خونگرم كوير است ازمون پذيرايي كرد و بعد خوردن نهار و كمي استراحت همسفرانمون تازه مشغول عكاسي شدند و خيلي زود سوار ماشينمون شديم تا به ادامه مسيرمون برسيم. تو مسير جاده از كنار ريگ جن گذشتيم و آقا محسن كه از اهالي خود طبس هم بود برامون از كوير و افسونش گفت كه هر كسي به كوير ايران سفر ميكنه افسونش آدم و تا مدتها ول نمي كنه !






شب هنگام به هتل رسيديم ، بعد از خوردن شام به خواب رفتيم تا براي فردا سر حال به ديدن چشمه هاي اعجاب انگيز مرتضي علي و بعد هم روستاي ازميغان كه بخاطر كشت برنج و وجود شاليزارهاش حالا ديگه شهرتي به هم زده بريم.

صبح بعد از صرف صبحانه راهي چشمه هاي مرتضي علي شديم ، تو مسير رودخانه كه پياده ميرفتيم همسفرانمون مشغول عكاسي و لذت بردن از طبيعت ناب اوجا بودن و همينطور كه جلو ميرفتيم از غار كوچكي كه از داخلش آب گرم به بيرون ميومد بازديد كرديم و ديگه كم كم همسفرانمون مجذوب زيبايي ها شدند و كمتر به فكر عكس گرفتن افتادن و همينطور كه پيش ميرفتيم عمق آب بيشتر ميشد حتي يك جاهايي تا کمر داخل آب ميرفتيم ! مسير رودخانه رو تا طاق عباسي ادامه داديم و اونجا بعد از كمي استراحت ، عكس گروهي گرفتيم و برگشتيم.










نهار اونروز و در يكي از رستوران هاي طبس خورديم كه غذايي خوبي داشت ، مخصوصاً سبزي هاش كه مورد استقبال بي نظيري قرار گرفت .
بعد از كمي استراحت داخل هتل عصر هنگام راهي روستاي ازميغان شديم و تو مسير تا تخت عروس از شاليزارها و زمين هاي كشت كاهو و ... گذشتيم و همينطور از خانه هاي باستاني زرتشتيان قديم ديدن كرديم و محسن شمايل يك دايناسور كه روي تخته سنگ هاي كوه هاي اطراف بود و بهمون نشون داد.









وقتي به تخت عروس رسيديم اونجا نشستيم و با چايي و دم نوش هاي گياهي از همسفرانمون پذيرايي كرديم و اشكان هم برامون ساز زد . بعد از غروب آفتاب به سمت هتل برگشتيم. !41

فردا صبح برنامه بازديد از روستاهاي اصفهك و نايبندان و داشتيم ، در ابتدا باغ زیبای گلشن طبس که به حق یکی از باغات زیبای ایرانی هست بازدید کردیم و بعد از اون رهسپار روستای زلزله زده اصفهک شدیم.







حدود ساعت ١١ صبح به روستاي اصفهك رسيديم و آقاي مهدي زاده از اهالي روستاي اصفهك به ما ملحق شد تا از سرگذشت روستاي زلزله زده اصفهك برامون بگه .





روستاي اصفهك الان دو قسمت قديم و جديد تقسيم شده كه قسمت قديمش خرابه هايي است كه از زلزله باقي مونده و به همت اهالي روستا داره مرمت ميشه تا توريستها بتونن ازش ديدن كنند.



نهار رو داخل روستا خورديم و بعد از اون راهي روستاي نايبندان شديم ، اول از ديگ رستم بازديد كوتاهي داشتيم و بعد به روستاي نايبندان رفتيم .
چشم انداز هاي نخلستانهاي نايبندان از بالاي قلعه هاي قديمي هوش و حواس از ما ربوده بودن ، بعد از گشت و بازديد از قلعه هاي باستاني روستا به داخل باغ رفتيم . اونروز ١٣ فروردين بود و روز سيزده بدر ! كه روستا كمي خلوت تر از بقيه روزها بود. در كنار سبزه ها نشستيم و سبزه گره زديم و هندوانه خورديم و با تاريك شدن هوا راه برگشت و پيش گرفتيم.

فردا صبح هم بعد از خوردن صبحانه ديگه وقت رفتن بود ، حالا ديگه كم كم احساس ميكرديم كه افسون كوير هممونو گرفته ! ولي چه كنيم كه بايد برگرديم .... تو مسير برگشت هم از تپه شني ها ديدن كرديم و كلي بازي كرديم و از تپه ها ي شني غلت زديم . !60
نهار روز آخر هم جندق منزل عمو ابراهيم قرمه سبزي خورديم و شب حدود ١ به كرج رسيديم.
انشاله هميشه افسون كوير همراهتون باشه به اميد ديدار !24
Last edit: 9 سال 2 هفته قبل by travelloug.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: عبدزاده, سمیه, elham

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

  • SEIEDALI
  • SEIEDALI's Avatar
  • بازديد كننده
  • بازديد كننده
9 سال 3 هفته قبل #1192 توسط SEIEDALI
سلام و عرض ادب خدمت دوستان البرز من
بنده بهمراه همسر و دو فرزند در روزهاي پاياني تعطيلات عيد با تور البرز من به طبس رفته بوديم كه بسيار خوش گذشت.در طول سفر سعي كردم خلاصه اي از فعاليت ها ، مزاكز ديدني و خاطرات سفر بنويسم كه به پيسوت اين پيام ارسال مي نمايم.در پايان از آقا شهام نخبه زعيم، آقا محسن كاظمي و اشكان عزيز كه در طول سفر با برخورد گرم و صميمانه خود، محيطي دوست داشتني بوجود آورده بودند تشكر نموده و از خداي متعال آرزوي سلامتي و بهروزي دارم.
سيد علي قاسمي
1394/1/16

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

  • کتایون
  • کتایون's Avatar
  • بازديد كننده
  • بازديد كننده
9 سال 3 هفته قبل - 9 سال 2 هفته قبل #1194 توسط کتایون
پس سفرنامه ما کووووووووو !51 این سفرنامه واس ماس !!!! آقا شهام بدووووو ... روزشماری میکنم ها !25

تنگه زیبای مرتضی علی



روستای ازمیغان - شالیزارهای برنج

پيوست:
Last edit: 9 سال 2 هفته قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

بیشتر
9 سال 2 هفته قبل - 9 سال 2 هفته قبل #1197 توسط شهام
سلام كتايون خانوم چطوري شما؟؟ اره سفرنامه باس ماااس ؛-)
به زودي ميزاريم رو سايت ، ببخشيد ديگه يه خورده دير شد .
Last edit: 9 سال 2 هفته قبل by travelloug.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: travelloug, elham, کتایون

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

  • کتایون
  • کتایون's Avatar
  • بازديد كننده
  • بازديد كننده
9 سال 2 هفته قبل - 9 سال 2 هفته قبل #1198 توسط کتایون






عالی بود آقا شهام ...... با این نوشته ها دوباره منو یاد لحظه های خوش و خاطره انگیز این سفر انداختی !25 واقعا بی اغراق یکی از بهترین سفرهای گروهی بود که رفتم !17 همسفرهای گلم همگی اونقدر خونگرم و مهربون بودن و اونقدر خوش گذشت که دلم میخواد بازم با همشون سفرهای دیگه رو با البرز من همراه بشم !22 مخصوصا سفر با لیدرهای خوش اخلاق و مهربون و با معلوماتی مثل شما و آقا محسن و آقا اشکان خیلی عالی بود !26 و همسفر شدن با قبله عالم آقای شاه ابراهیمی هم که جزو افتخارات ما بود !35
خیلی خوش گذشت .... همسفرهای گلم همتون رو دوست دارم !12 !27 !32

تنگه مرتضی علی - طاق عباسی



جندق - مهمان سرای سنتی جندق



روستای زلزله زده اصفهک



روستای نایبند - ماسوله کویر

Last edit: 9 سال 2 هفته قبل by کتایون.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

  • SEIEDALI
  • SEIEDALI's Avatar
  • بازديد كننده
  • بازديد كننده
9 سال 2 هفته قبل - 9 سال 2 هفته قبل #1199 توسط SEIEDALI
با سلام
از زحمات كليه بر و بچه هاي البرز من خصوصا آقا شهام گل، آقا محسن و اشكان عزيز كه با ايجاد محيطي صميمي و با نشاط زمينه يك سفر به يادماندني براي من و خانواده من ايجاد كردندكمال تشكر را دارم .سفرنامه تون هم مثل سفر طبس زيبا و بي نظير بود.







Last edit: 9 سال 2 هفته قبل by SEIEDALI.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.862 ثانیه