× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 96

سفرنامه تور گلابگیری برزک کاشان مورخ 96/2/21

بیشتر
6 سال 11 ماه قبل - 6 سال 11 ماه قبل #1696 توسط travelloug
سفرنامه تور گلابگیری برزک کاشان
مورخ 96/2/21
راهنما: محمدرضا زمان فر



این چه حرف است که در عالم بالاست بهشت؟
هر کجا وقت خوشی رو دهد آنجاست بهشت
از درون سیه توست جهان چون دوزخ
دل اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت

بامداد ۲۱ اردیبهشت ماه سال یک هزارو سیصد و نودو شش هجری شمسی جلوی دفتر البرز من حاضر شدیم با همسفران عزیز، پس از یه احوالپرسی و کمی صحبت در مرود برنامه سفر مجالی برای استراحت قبل از صبحانه پیدا کردیم.
آفتاب تازه داشت طلوع می کرد که مهتاب را دیدیم (رستوران مهتاب)
صبحانه لذیذی میل کردیم و حرکت کردیم برای ادامه سفر...
پس از صبحانه که دیگه چشم ها باز شده بود به رسم گذشتگان مراسم معارفه داشتیم و از خودمان گفتیم و همدلی بیشتری با هم سفرهای عزیزمان داشتیم . از پلیس راه کاشان به سمت مرکز گل و گلاب ایران شهر برزک حرکت کردیم.

برزک
آنجا که سلسله جبال زاگرس در ساحل کویر، آرام می گیرد تا در میان کوه های بلند و ستبرش مأمنی برای مسافر خسته کویر بوجود آورده تا از آفتاب جانکاه و طوفان شن ناآرام کویر، دمی در سایه سار چنار و بید بیاساید و خستگی سراب کویر را در لطافت آب تسکین بخشد، شاهکاری از هنر زیبای طبیعت جلوه گر می شود.
در این شاهکار به دور از هیاهوی شهر و غوغای دود و ترافیک ، سبزه زارهای زیبا و بکر دیده می شود که گویی مناظری از بهشت است. در جنوب غربی کاشان و در دامنه کوه های سر به فلک کشیده ی کرکس دره ی بزرگ و پهناوری وجود دارد به نام برزک . توسعه طولی شهر در مسیر دره ای سرسبز، وجود چشمه سارهای متعدد با آب قابل توجه که باعث گسترش باغ های میوه در طول دره شده است، آن را به باغ شهری زیبا تبدیل کرده که همچون نگینی در منطقه خودنمایی می کند و هوای آن مشام جان را عطرآگین کرده و هر دوستدار طبیعت را به سمت خود می کشاند.
در نزدیکی برزک به روستای نابر رسیدیم و یه سوپرایز عالی داشتیم. چیدن گل از مزرعه ۴۰۰ هکتاری و چند عکس عالی گرفتیم و به سمت باغ و کارگاه گلاب گیری حرکت کردیم .






در ورودی باغ با چند مدل شربت درون کوزه با آب چشمه ازمون پذیرایی شد و مراسم گلاب گیری رو با توضیحات کامل آقا محمد صاحب باغ دیدیم و عکس هایی هم با دیگ گل گرفتیم .






بعد از آن هم استراحتی در باغ کردیم و چای ذغالی دبشی میل کردیم و کم کم حرکت کردیم به سمت محله محتشم و رستوران نگین.






نهار لذیذی در یک محیط زیبای سنتی میل کردیم چند عکس زیبای دسته جمعی و پس از قدمی در کوچه های زیبای شهر کاشان و گذر از کنارآب انبار زیبای قدیمی به سمت محله علوی و خانه زیبای عباسیان حرکت کردیم.

خانه عباسیان ، شاهکار معماری اصیل ایران
صحبتی کردیم در مورد نوع معماری منحصر به فرد گودال باقچه ای و اتاق زیبای آینه و...















از آن جا به سمت حمام زیبای سلطان امیر احمد رفتیم و در رختکن حمام در مورد قدمت و ۱۷ بار مرمت این بنای زیبا شنیدیم و حرکت کردیم به سمت دیوار قدیمی کاشان و سوار اتوبوس شدیم و حرکت کردیم به سمت اتوبان .
بعد از استراحت عصرانه ای میل کردیم و سر حال گفتیم و خندیدیم و شاد شدیم و در آخر به کرج همیشه سرافراز و چراغ قرمز میدان سپاه رسیدیم و با همسفران عزیزمان بدرود گفتیم.
به امید دیدار همه عزیزان در سفرهای دیگر
دلتون شاد لبتون خندان...
Last edit: 6 سال 11 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.099 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک