× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 93

مورخ 6 الی93/9/7
راهنمای تور: پویا ملاحسنی

کویر را با تو شناختم.... مرنجاب !52

پس از سال ها دوری از مرنجاب این عروس بیابان های ایران قسمت شد تا این جمعه با همسفرهای البرزمن سلامی دوباره به این زیبای تکیده بکنیم....

شب هنگام حرکت ما آغاز شد و بعد از چندبار توقف و گفتگوی اولیه زمان معارفه رسید و همسفرها یک به یک به معرفی خودشون پرداختند و همین طور هنرمند مورد علاقشون رو معرفی کردند و هرکس در حد توانش سعی کرد قطعه ای از اواز هنرمند مورد علاقه اش رو اجرا کنه و جالب این که متوجه شدیم چه هنرمندانی با ما همسفر هستند و ما خبر نداشتیم. !14
خلاصه بعد از معارفه و چند توقف دیگه زمان خواب و استراحت در ماشین رسید و دوستان با تلاش زیاد سعی میکردند کمی بخوابند .... !41
قبل از طلوع افتاب به کنار دریاچه نمک رسیدیم و با همسفرها کمی روی پلی گون های نمکی قدم زدیم و من توضیحاتی درباره دریاچه نمک دادم تا این که لحظه موعود فرا رسید.....

خورشید خانم آروم و با ناز نگاهی به ما که در انتظار طلوعش بودیم انداخت و عشوه کنان گیس های طلاییش رو تابی داد و با تمام وجودش شروع به تابیدن کرد....

هوای سرد کویر کم کم جای خودش رو داشت با گرمای پر مهر خورشید عوض میکرد که ما به سمت کاروانسرای مرنجاب حرکت کردیم.... !55
منظره بیابان و دریاچه نمک و کاروانسرایی تکیده در وسط آن نا کجا اباد و درختهای سبز و قناتی که آب رو به حوضی پر از ماهی هدایت میکنه و اردک ها...... !14
صبحانه رو کنار حوض آب نوش جان کردیم و سر حال و پر انرژی بند کفش ها رو محکم کردیم و با قدم هایی استوار به سمت رمل های دست نیافتنی مرنجاب حرکت کردیم...

در حین پیاده روی در مورد اکوسیستم بیابان ها و انواع گیاهان و جانوران بیابانی به همسفرها توضیحاتی دادم تا با اگاهی بیشتری در بیابان قدم برداریم ....

زیبایی های عریان کویر همه ما رو محو خودش کرده بود ... بازی باد با شن ها و رد زیبای حیوانات بیابانی روی شن ها و حالت رقص گونه ی تاغ این مجنون بیابانی و آسمون آبی و ابر های سفید و دریاچه نمک در دور دست ، همه و همه باعث شده بودند هر قدم ما وصف نشدنی باشه... !40 ]

اتراق کردیم و تا تونستیم توی شن ها غلت زدیم و دویدیم و سر خوردیم و سکوت کردیم.... !9

بعد از ناهار به سمت کاروانسرا برگشتیم و کنار حوض آب چایی نوش جان کردیم و به سمت کرج حرکت کردیم...
در مسیر برگشت چه برنامه ها که اجرا نشد!!!!!
گروه سیبیل و گیسو با تمام وجود با هم رقابت میکردند اون هم چه رقابت تنگاتنگی... داورها هم با دقت و عدالت فراوان دو گروه رو زیر نظر داشتند که در اخر هم معلوم نشد کدوم گروه برنده شد ...... !10
سفر زیبای دیگه ای هم به پایان رسید ....
لحظه هایی پر از شادی و صمیمیت ، همدلی و همصدایی رو با هم تجربه کردبم که همیشه گوشه ای از ذهنمون باقی خواهد موند... !25
به امید سفرهای بیشتر با شما همسفرهای با صفا....
همیشه شاد و سلامت باشید...
!35
كاربر(ان) زير تشكر كردند: solimani, سمیه, misha

• ceasar
  • ceasar's Avatar
9 سال 4 ماه قبل - 9 سال 4 ماه قبل #1122 توسط ceasar

chera man ax taki nadaram :( in che mani mide :D agha gorohe giso bordan dge nemidonam chie badesham inke age ona bekhatere pejman esme gorheshon sibil bod pas man chiam nemidonam :)) foqolade bod vaghan
پيوست:

9 سال 4 ماه قبل #1123 توسط solimani
کویر گستره وجود ماست در زمان.
پهنای کویرتاآنجاکه چشم می بیندصفای باطن راتجلی میکند.
آمده بودم تاباکویرتجدیددیداری کنم !60 اماحضورلیدرمقتدرالبرزمن(پویای عزیز)بامدیریت مثال زدنیش این سفررابرای من پریزادوپریسان خاطره انگیزکرد. :woohoo:
باتشکرازتمامی دوستان خوب البرزمنی(آقاشهرام پژمان عزیز آرش جلیلوند آرش قعله نویی ومیثم دوست داشتنی)
به امیدسفرهای مجدد. !48
كاربر(ان) زير تشكر كردند: travelloug, سمیه, اسدی

• sibernet
  • sibernet's Avatar
9 سال 4 ماه قبل #1124 توسط sibernet
تا قبل از این فکر میکردم زیبایی های طبیعت خلاصه شده تو کوه.جنگل.دشت و دریا..ولی با این سفر اتفاقی و فوق العاده تازه فهمیدم هر آفرینشی زیبایی خاص خودش رو داره.. اولین باری بود که کویر رو از نزدیک دیدم..اولین باری بود که با تور به مسافرت میرفتم..و اولین باری بود که هم سفرهایی به این خوبی داشتم
صادقانه بگم حسرتم از اینه که چرا خیلی زودتر از اینا این آشنایی برام صورت نگرفت
با تشکر از همه دوستان و همراهان الالخصوص لیدر پر انرِِژی و شایسته اقا پویای عزیز
به امید سفر های بعدی در معیت شما دوستان !35

• ceasar
  • ceasar's Avatar
9 سال 4 ماه قبل #1126 توسط ceasar
agha reza chakeram !25 shoma khobi az khodetone maram khob didi mashala bacheha hame beterekono khosh safar bodan bad safarie manam tahamol kardan !55 hatman ke safare badi bebinimeton.