× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 96

سفرنامه تور جنگل و تنگه دار
مورخ 96/6/3
راهنما: سهیل صالحی

در یک روز گرم تابستانی راهی آب و آب بازی شدیم.
صبح جمعه ساعت 4 دور هم جمع شدیم و به سمت استان مازندران حرکت کردیم. در طول مسیر بعد از یه استراحت اتوبوسی به محل صبحانه رسیدیم. همینطور که مشغول صبحانه خوردن بودیم دره ی مه آلود روبرویمان هم دل از ما ربوده بود.

رفتیم و رفتیم تا به ابتدای جنگل رسیدیم. لباس و کفش مناسب رودخونه پیمایی پوشیدیم و حرکت کردیم. مسیر تنگه دار با عبور رودخانه از جنگل و صخره زیبایی خاصی دارد و عبور از دهانه های پی در پی شور و شعف خاص خود را دارد. وارد حوضچه های مختلف می شدیم تا می تونستیم آب بر سر و صورت هم می پاشیدیم.

لذت شنا کردن در رودخانه و پریدن در حوضچه های اون حال آدم رو دگرگون می کنه طوری که دیگه نمی تونی طبیعت رو فراموش کنی. بعد از عبور یک تنگه چالش آفرین و عمیق استراحتی کردیم و قدری تنقلات و خرما خوردیم تا حالمون جا اومد.

حدودا 3 ساعت رودخونه پیمایی کردیم و دیگه وقت استراحت و ناهار بود. وارد جنگل شدیم و کنار آتیش گرم شدیم و بعد از ناهار دمنوش آویشن کوهی روزمون رو کامل کرد. به اتوبوس که رسیدیم در کنار هم خوشحال و خندان از خاطره های تنگه می گفتیم و همینطور که منظره زیبای دریای کاسپین رو می دیدیم از طعم شربت بیدمشک خنک لذت بردیم. در طول مسیر برگشت در کنار هم شاد بودیم. آواز های دسته جمعی خوندیم و با کلی خواننده خوب توی گروه آشنا شدیم. از حضور آب در فرهنگ ایران گفتیم اینکه چطور انسان ایرانی همواره حافظ و نگهبان آب بوده و برای اون احترام زیادی قایل بوده... و اینکه امروزه چطور با آب برخورد می شه و در در حال از دست دادن ذخایر عظیم اون هستیم.