× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 96

سفرنامه تور روستای ماسوله
مورخ 96/6/24
راهنما: امیرگوهرشناس

حرکت ما سحرگاه روز جمعه بسمت استان گیلان آغاز شد. بعد از آنکه صبحانه در رستوران الماس درخشان شاندیز در اتوبان قزوین صرف شد، مسیر را به سمت گیلان و روستای ماسوله ادامه دادیم.
اکنون خورشید طلوع کرده بود و روشنایی بخش سفر ما شده بود.
معارفه را شروع کردیم و یکی یکی همسفران خود را به دوستان معرفی کردند و از شغل و حرفه و هنرهای خود گفتند، اکنون ۳۶ همسفر با ۳۶ حرفه مختلف با هم آشنا شدند و ثبت خاطرات جدید کم کم شروع شد.
ساعتی گذشت و به روستای ماسوله رسیدیم. آخر فصل تابستان است و تعداد زیاد مسافرین اولین چیزی هست که خودنمایی می کند.
به ماسوله رفتیم و از کوچه پس کوچه‌های این روستا گذر کردیم و به بازار رسیدیم، بازاری سنتی که هر بازدید کننده‌ای را به خود مجذوب می کند.

بعد از بازدید از روستا و بازار ماسوله به سمت آبشار که در بالادست این روستا واقع شده حرکت کردیم.
ماسوله روستایی کوهستانی هست که این مسئله باعث شده تا جنگل های کهن هیرکانی این روستا را در محاصره خود داشته باشند.

بعد از دیدن آبشار و گرفتن عکس بسمت جنگل کوه پیمایی را شروع کردیم، چند دقیقه‌ای از کوه مقابل روستا بالا رفتیم تا هم از شلوغی جمعیت دور باشیم و هم نمایی متفاوت از ماسوله ببینیم.
لحظاتی در زیر سایه درختان استراحت کردیم و بعد بسمت پایین برگشتیم تا برای صرف نهار حرکت کنیم.
نهار را در رستوران هتل ۵ ستاره معین نوش جان کردیم و بعد از آن بسمت بزرگترین موزه فضای باز ایران- اکوموزه روستایی سراوان حرکت کردیم.

این مجموعه بهترین مکان برای دیدن زندگی روستایی مردم گیلان با تمام آداب و رسوم زندگیشان هست.
بعد از بازدید از این مجموعه بازدیدهای ما به پایان رسید و بسمت کرج حرکت کردیم.
با رسیدن به کرج و خداحافظی از همسفران این سفر به پایان رسید.