× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 95

مورخ 31 اردیبهشت الی 95/3/2
راهنمای تور: محسن کاظمی

به نام حضرت دوست
رسیدنی در کار نیست، رفتن همان رسیدن است پس پای در راه بگذار ...
اردیبهشت روز پایانی اش را می خواهد سپری کند و ما نیز قصد سفر کردیم به دیار کردستان و آمادانا یعنی همدان ...
صبح زود با حضور برادران سیدمحسن و سید اصغر و کوچولوی دوست داشتنی محمدطاها همه جمع شدیم و حرکت ....
صبحانه ای دلچسب در قزوین و مراسم آشنایی با یکدیگر چه عزیزانی ... مخصوصا عباس آقا که با معارفه جذابش از همون اول به دل همه نشست ، بعد از کلی گپ و گفت در مورد باباطاهر و ابوعلی سینا حالا دیگر به همدان سرزمین مادها نزدیک شدیم و همسفران عزیز برای بازدید از مقبره این دو بزرگ ایران زمین کلی از دیدار با اینها کیفور می شویم و کلی عکس یادگاری و لذت از ساز و نوای باباطاهر ....

ناهار هم در همدان صرف و به سمت سنندج حرکت کردیم ابتدای سنندج آکان عزیز که از نقش بندی های کردستان و از لیدرهای خوب منطقه هست به جمع ما اضافه می شود به سمت خانه آصف که اکنون موزه مردم شناسی سنندج هم هست می رویم و کلی با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام کرد آشنا می شویم .

اکنون سوار بر رخش سید محسن در پرپیچ و خم جاده های کوهستانی به سمت مریوان در حرکت هستیم و در بین راه به روستای نگل که قرآنی قدیمی نوشته شده برروی پوست آهو در آن قرار داره میرسیم و چند دقیقه ای را به بازدید از این قرآن زیبا می گذرانیم

نفسی تازه می کنیم وادامه حرکت ...
عباس آقا هم همه همسفران را بستنی مهمان کرد ...
شب در هتل زریوار مریوان مشرف به دریاچه زیبای زریوار اقامت و صبح با صبحانه ایی عالی به سمت اورامانات روستای هزار ماسوله ایران و تمام سنگی پلکانی حرکت می کنیم .

همه محو تماشای مناظری بدیع و لذت بخش در مسیر هستند

ضمنا به مناسبت تولد سرکار خانم مقصودلو کلی شادی و سرور هم بین همسفران به راه بود . به اورامان تخت رسیدیم

پیاده روی در روستا

کلی خوش و بش با مردمان محلی

نزدیک ظهر هم مقبره پیر شالیار و سنگ (کومه سای) رو دیدیم

ناهار در رستوران اورامان چنجه و دوغ محلی وکلانه ( که نوعی نان با سبزی های محلی می باشد) رو صرف کردیم .

درمسیر بازگشت هم فرهاد خان اربابی بستنی سنتی همه ما رو دعوت کرد .

بعدازظهر به کنار دریاچه زریوار که بسیار بزرگ و جذاب و دیدنی هست رسیدیم

همه همسفران با قایق موتوری یا پدالی کلی کیفور شدند

لذت بردند و عکس گرفتیم ...

غروب هم همگی به بازار مریوان سر زدیم و خرید سوغات و ...
شب هم با عده ای از همسفران مجدد به کنار دریاچه رفتیم و کلی پیاده روی باحال و خوردن کباب ماهی هامور مخصوص دریاچه که یکی از بهترین قسمت های سفر شد .

صبح یکشنبه نیمه شعبان هم بعد از تحویل هتل به سمت همدان برگشتیم . آکان عزیز از ما در سنندج خداحافظی کرد و ما هم به سمت گنجنامه همدان ادامه مسیر دادیم ، شیرینی تولد خانم مقصودلو و چای خوشمزه رو هم در اتوبوس خوردیم و بعد از ناهار دلچسب در همدان به گنجنامه رفتیم که آبشاری دیدنی

کتیبه های از زمان هخامنشیان در دل خود دارد.

چقدر دلنشین و جذاب هستن مجموع این مناظر ...

بعدازظهر هم با کلی مسابقه که فرهاد خان اربابی و آقای اکبری برندگان اون شدند و کلی خنده و شادی به سمت کرج رفتیم که حدود ساعت 22 به کرج رسیدیم .
به امید دیدار تک تک شما خوبان ... !35
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ...