× تصاویر و سفرنامه های تور های تابستان 98

سفرنامه تور دهکده چوبی تا سراوان مورخ 1398/06/01

بیشتر
4 سال 8 ماه قبل - 4 سال 8 ماه قبل #2267 توسط travelloug
سفرنامه تور دهکده چوبی تا سراوان
مورخ: 1398/06/01
راهنما: علیرضا تراب زاده و پویا ملا حسنی

گیلان به عنوان یکی از زیباتــرین استان های کشور به لحاظ جاذبه های طبیعی و گردشگری یاد می شود و سالانه میلیون ها نفر گردشگر به گیلان رو می آورند، گیلان سرزمین طلای سبز از دیدگان بسیاری از دوستــداران تاریخ و طبیعت به دور مانده است.
این سرزمين طلاي سبز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی کم نظیری چون جنگل های انبوه، شالیزارهای وسیع، زیستــگاههای پرنده ها و آبگیرها و رودها، سواحل چشم نواز دریای خزر، پارکهای وسیع و انواع گیاهان کمیاب است.
جغرافیای سبز گیلان مجموعه ای بی بدیل از شاهکارها و مواهب خدادادی حاصل دریای همیشه آبی خزر تجلی یافته در آیینه امواج نیلگون کرانه های دل انگیز، جلگه ها، کوهپایه های جنگلی با گستره سبز شالیزارهای برنج، عطر خوش مخمل سبز بوته های چای، ییلاقات مصفا و رودخانه.
سفر به گیلان ، سرزمین خاطرات ماندگار . زیباییهای شمال قابل توصیف نیست . سفر يك روزه به بارگاه « ابوالفضل گیلان » ...
وقتي رسيدم جلوي دفتر هنوز اتوبوس نيومده بود رفتيم توي دفتر و لوازمي رو كه لازم داشتيم برداشتيم و در همين حين اتوبوس هم با كمي تاخير از راه رسيد و همسفران يكي يكي سوار شدن ، همسفران قديمي در سفر شيراز ، صالح به همراه دوستي جديد ، خانواده صادقيان ، خواهران شادمنش و همكاران ، خانم ها فيروزگراني و بقيه دوستان ... بعد از سلام و احوالپرسي و صحبتي مختصر قرار شد تا صرف صبحانه استراحتي داشته باشيم كه تا پايان روز پر انرژي باشيم .
رسيديم هشتگرد و زير پل شهر جديد هادي كيان هم به ما اضافه شد . ساعت از 6:30 گذشته بود كه رسيديم به رستوران و مشغول صرف صبحانه شديم . ساعت 8 بود كه بعد از گرفتن يك عكس دسته جمعي به راهمون ادامه داديم .


بعد از مدت زمان كوتاهي مراسم آشنائي همسفران شروع شد و دوستان دونه دونه مثه ستاره هاي آسمون اومدن و از خودشون و دل مشغولياشون گفتن . شاهين به همراه خانم ها فرنام ، هومان به عنوان كوچكترين عضو گروه ، آقا حميد به عنوان بزرگترين عضو گروه ،‌ خانم نجار از همسفران قديمي ، خانم حيدرپور و خانم شكوري سرشار از انرژي و ديگر دوستان كه مجال نام بردن همگي نيست . خلاصه با همسفران جان آشنا شديم و در فضائي شاد و صميمي به مسير ادامه داديم و يك توقف كوتاه براي سرويس بهداشتي . رسيديم به نزديك شفت و پس از عبور از جاده اي باريك و پر پيچ و خم ، سرسبز و چشم نواز ساعت 12:30 رسيديم به دهكده چوبي .


روستایی ییلاقی در شفت گیلان که حال و هوایی جالب دارد. پیش از آنکه به روستا برسید، شیفته مسیر امامزاده ابراهیم شفت می شوید و جاده ای جنگلی و پیچ در پیچ را پشت سر می گذارید. امامزاده ابراهیم روستایی چوبی و رنگارنگ است که دیدن جلوه هایش شما را سر ذوق می آورد. امامزاده ابراهیم یک روستای همیشه بیدار است و حال و هوای آن در کمتر روستایی دیده می شود. طبیعت این روستا نیز زیبایی های خاص خود را دارد و با جنگل و رودخانه و آبشار، خاطره ای خوش برایتان رقم می زند. پس از پشت سرگذاشتن جاده پر از پيچ و خم و زيبا به روستایی می رسیم که به سبب وجود مکانی مقدس شکل گرفته و به حیات خود ادامه می دهد. نام روستا امامزاده ابراهیم است که بیشتر با عنوان شازده ابراهیم یا شاهزاده ابراهیم خوانده می شود و برخی آن را شهرک چوبی امامزاده ابراهیم می خوانند.


اینجا روستایی ییلاقی با طبیعتی تحسین برانگیز است . این روستای کوهستانی کم و بیش به همان شکل قدیمی اش حفظ شده است و خانه های چوبی رنگارنگ آن رنگین کمان را در ذهن تان تداعی می کند. برای همین ساختار چوبی است که برخی به این روستا عنوان شهرک چوبی امامزاده ابراهیم را داده اند. در روستا با گذرگاه های سنگ فرش شده مواجه می شوید و مهمانسراهایی را می بینید که هر یک می توانند شبی به یادماندنی را برای تان رقم بزنند. هسته اصلی روستا یک بازار است که در چند راسته در حوالی آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شکل گرفته و محیطی جذاب را ایجاد کرده اند. همه گردشگرانی که از نقاط مختلف ایران و حتي جهان به ویژه کشورهای حوزه آسیای میانه و قفقاز به این روستا می آیند، آن را بی نظیر و تحسین برانگیز توصیف می کنند.
در هوائي گرم و آفتابي وارد روستا شديم ، قرار بود ساعاتي در روستا باشيم و ناهار را نيز همانجا صرف كنيم . آفتاب تند و داغ بعضي از همسفران را خسته و كلافه كرده بود . بعد از راهنمائي دوستاني كه با من همراه شده بودن شروع به قدم زدن در بافت روستا كردم و تك و توك بچه ها را مي ديدم كه هر كدام به كاري مشغول بودن . بعضيا مشغول خريد بودن و بعضيا در حال عكاسي از خونه هاي چوبي رنگي كه اتاقهايش با پارچه هاي رنگي از هم جدا شده اند و هيچ ديواري ندارد و بعضيا هم به زيارت امامزاده رفته بودن روستا در کنار یک امامزاده شکل گرفته است که از نوادگان موسی کاظم (ع) و بسیاری به زیارت بارگاهش می آیند.


امروزه بارگاه این امامزاده به عنوان معروف ترین بنای روستا و تقریبا در مرکز روستاست. مردم آن سامان، برای امامزاده ابراهیم (ع) احترامی فوق العاده قایلند تا جایی که احدی جرات سرقت و دزدی در آن دهکده را ندارد. شاید این باور مردم، امامزاده ابراهیم (ع) را به ابوالفضل گیلان مشهور کرده است.
پس از اتمام زمان بازديد از روستا به سمت اتوبوسها رفتيم و به سمت سراوان حركت كرديم . قرار بود بازديدي هم از پارك جنگلي و مرداب زيباي سراوان داشته باشيم . ساعت از 5 عصر گذشته بود كه وارد پارك جنگلي شديم و ساعتي را در كنار مرداب سبز سراوان گذرانديم و بازار عكاسي و قايق سواري داغ بود .




ساعت 6:30 بود كه آماده برگشت به مبدا سفر شديم ، سوار اتوبوس شديم و حركت كرديم ، همسفران كمي استراحت كردن و فقط توقف كرديم براي استراحت ، سرويس بهداشتي و خريد سوغات . توقف ما تا ساعت 8 طول كشيد . مهياي برگشتن شديم و ميدانستيم ممكنه كمي ترافيك داشته باشيم ولي انرژي خوب و مثبت همسفران و اخلاق خوش كاپيتان مهدي خستگي سفر را با ما غريبه كرد و در محيطي كاملا صميمي و شاد به سفرمون ادامه داديم .
ديگه داشتيم به انتهاي سفر نزديك ميشديم و ساعت حدود 1 بامداد به ميعادگاه هميشگي خودمون البرز من رسيديم و با همسفران خداحافظي كرديم و آرزو كرديم باز هم در سفرهاي بعدي همدیگر را ببينيم .
با تشكر از همكار خوبم خانم قاسمي ،‌ كاپيتانهاي عزيز سيد محسن و آقا مهدي و كليه همسفراي خوب و مهربان كه به من كمك كردند تا بتوانم وظايفم رو به عنوان راهنماي تور به نحو احسن انجام بدهم .
و در نهايت به قول سعدي شيرين سخن :‌ هر كه سفر نمي كند ، دل ندهد به لشگري ...
تا سفر بعدي خدانگهدار
عليرضا تراب زاده
Last edit: 4 سال 8 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.085 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک