× تصاویر و سفرنامه تورهای زمستان 94

سفرنامه تور آبشار یخی خور
مورخ 94/10/4
راهنمای تور: سهیلا مقصودی

سرمای زمستون حتی در یک روز تعطیل قادر نیست طبیعت دوستان با صفای شهرمون رو از حضور دریک جمع دوست داشتنی دور کنه. به همین دلیل طبق قرار قبلی همگی راس ساعت مقرر در میدان سپاه حضور به هم رسوندیم و همراه رخش آقای کریمی، راه بلد پیچ و خم های چالوس، دل رو به جاده سپردیم.
برنامه معارفه هم با شور و حال خاص خودش به اجرا دراومد و غواصان جمع یکی پس از دیگری رونمایی شدند.
صبحانه رو در رستوران ساحل واریان درست در مقابل روستای واریان و در مجاورت سد، صرف کردیم و کلی از مناظر زیبای دریاچه سرذوق اومدیم.
بعد از صبحانه مسیر رو به سمت روستای خور برگشتیم

تا بتونیم خودمون رو به موقع به آبشار یخی خور یکی از بزرگترین و باشکوه ترین آبشارهای استان البرز برسونیم...
با رسیدن به ابتدای مسیر پیاده روی ، کوله بر دوش و مجهز و البته همراه و همدل مسیر پاکوب برفی رو پیمودیم.

پستی و بلندی های راه و یخ زدگی های ناشی از سرمای شب قبل باعث شده بود عبور در بعضی مناطق دشوار به نظر برسه، البته با مساعدت و همراهی گروه گذشتن از هیچ مسیری برامون غیرممکن نبود ( حتی برای دوستانی که با کفش های پاشنه دار ما رو همراهی می کردند.)
بعد از حدود 45 دقیقه پیاده رویو کمی برف بازی بالاخره رخ آبشار نمایان شد و هیبت یخ بسته اون همسفرامونم رو متحیر کرد.

درکنار آبشار به خواب رفته، جایی رو برای استراحت انتخاب کردیم و مطابق معمول آتیش و چای آتیشی برپا شد.

همینطورکه عده ای ازهمراهان خیره یخ نوردانی که برای نوردیدن دیواره آبشار تلاش می کردند به تماشا نشسته بودند

جمعی دیگه با دل های گرم اما دست و پاهای یخ زده برای بازی و لیزخوردن روی سفیدی بی لک برف ها آماده شدیم.
با خوردن ناهار و چای داغ بالاخره زور سرما بر سماجت ما چربید و ما رو مهیای برگشت کرد.

دربین راه از روستای گوراب و چنار چندصدساله اون هم دیدن کردیم

با یک پذیرایی مختصر به سمت کرج راه رو ادامه دادیم.
درست راس ساعت 5 به میدان سپاه رسیدیم و دوباره لحظه وداع از دوستانی شاد و بامحبت فرا رسید تا درکنار هم یک روز زیبای زمستونی رو به دفتر خاطراتمون اضافه کرده باشیم.