× تصاویر و سفرنامه تورهای اجرا شده در پاییز 91

مورخ : 11 الی 91/8/13
راهنما : پویا ملاحسنی
یه سفر کویری با همسفرهای دریا دل !72
تعطیلات عیدغدیرخم !65 البرزمن تصمیم گرفت سری به شهرهای کویری مرکز ایران بزند. پس همه چیز رو مهیا کردیم و صبح پنجشنبه حرکت ما آغاز شد. اولین توقف ما قرار بود توی شهر نائین باشد. بعد از خوردن ناهار در رستوران زیبای جهانگردی نائین

به سمت مسجد جامع این شهر حرکت کردیم , سهیل توضیحات لازم رو در مورد بنا داد و دوستان شروع کردن به پرسه زدن در گوشه های پر از خاطره ی این مسجد , گلدسته محراب و زیر زمین مسجد از جمله دیدنی های این مجموعه بود !40

پیاده روی توی بافت قدیمی شهر نائین , آدم رو یاد قصه های مجید میانداخت که صبح های جمعه بعد از برنامه کودک پخش می شد.

خانه ی تاریخی پیرنیا هم که نمونه ای زیبا از خانه های کویری هست رو بازدید کردیم بعد از کلی عکس و کنجکاوی به سمت انارک حرکت کردیم.
محل اقامت ما در کاروانسرای انارک بود که به صورت زیبایی مرمت شده بود.

منظره ی شهر انارک با کوه های کوتاه و بلندی که از سه طرف احاطه اش کردند و برج های دیده بانی که روی این کوه ها قرار داشت و همچنین خونه های کاه گلی و بادگیرهاش آدم رو به سال های دوری می بره سال هایی که شهرها همه برج و بارو داشتند کاروان های شتر در رفت و آمد بودند و راهزن ها در کمین و مردم در قلعه های ستبر در امان.
وقتی وارد کاروانسرا شدیم با استقبال گرم آقای جلالی مسئول کاروانسرا روبرو شدیم. شب رو با گپ زدن و خیره شدن به آسمون پر ستاره کویر گذروندیم.
فردا صبح بعد از صبحانه به سمت روستای اسماعیلون رفتیم و از قلعه ی تاریخی روستا بازدید کردیم.

یکی از محلی های منطقه با چای آویشن از ما پذیرایی کرد و بچه ها حسابی شتر سواری کردن.

جالب این که من دو سال پیش که به این روستا رفته بودم وضعیت زیاد مناسبی نداشت ولی الان در حال حاظر قسمتی از قلعه مرمت شده !60 و همین طور اقامتگاه آلاچیق مانندی برای توریست ها درست کردند که خیلی ارزشمنده !12

قبل از غروب آفتاب به میان تپه های شنی رفتیم و کویر رو به آغوش کشیدیم یا بهتر بگم کویر آغوشش را برای ما باز کرد. قدم زدن در میان شنزارها و طبیعت بی آلایش و بی ادعای کویر لحظاتی رو برای آدم به وجود میاره که با هیچ نرخ ارزی نمیشه جایگزینش کرد.

نشستن دور آتیش و گوش دادن به توضیحات سهیل درباره ستاره ها و رصد ستاره ها هم که شب کویری ما رو تکمیل کرد !67

صبح آخرین روز یک عکس دسته جمعی یادگاری با آقا سیاوش و کاروانسرا گرفتیم

بعد به سمت کاشان حرکت کردیم ناهار رو در رستوران عباسی کنار خانه ی تاریخی عباسیان خوردیم همه پیاز خوردن اونجا !5

بعد از بازدید از خانه عباسیان و آشنا شدن با معماری خاص و منحصر به فرد این بنا ( اتاق خواستگاری- سرداب- رختشورخانه و ...)

به سمت کرج و تهران حرکت کردیم و شکر خدا همه به موقع قبل از شروع شدن سریال محبوب ساعت 23 به خونه رسیدیم.
با هم سفر کردن , با هم خندیدن , به هم کمک کردن , در کنار هم بودن , با هم شاد بودن و با هم هم آواز بودن با طبیعت، خاطراتی رو برای آدم می سازه که هیچ وقت فراموش نمیشن. !25

Last edit: 11 سال 6 ماه قبل by yalda.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: فاطمه سادات نجفیان

11 سال 6 ماه قبل #274 توسط فاطمه سادات نجفیان
سلام
به این میگن سفر !40
جای ما حسابی خالی بود :unsure: !19

11 سال 6 ماه قبل - 11 سال 6 ماه قبل #275 توسط zaringhaba
باز هم جای همه اونهایی که نیومدن خصوصا" فامیل شوهرو خود البرزمنیا خالی .درسته نیومدن اما خرج عروسیو هر جور بود در اوردن دیگه !30 ولی جدی خوب شد نیومدن چون 1اقا جعفر بود که اعصاب نداشت هرکی که دمه دستش میومدو میخورد !54 !38 ولی با این حال بچه های ما باز هم باورشون نمی شد با البرز من رفتن تور !9 !9 !9
Last edit: 11 سال 6 ماه قبل by zaringhaba.

11 سال 6 ماه قبل #276 توسط ARTIM
اول از همه: سلاااااااااااااااااام به همه ی همسفرای خوب و باصفای خودم !17
دوم از همین: عجب سفری بود :arrow: دیدن کویر !60 دیدن گذشته ها !36 دیدن ستاره ها !5 پیداکردن کلی دوست جدید !27 کلی خنده و خوشحالی !17 !17 !17 کلی آسایش و راحتی !71 و..................واقعا عجب سفری بود :lol:
سوم از همون:دست همه ی بچه های البرزمن درد نکنه همه چیز عااااااااااالی بود !25 !25 !25
از 2 دوست خوبم پویا وسهیل هم ممنونم بابت زحماتی که توی این سفر کشیدن !59 !59
چهارم از همش:دوستای خوب البرزمن سفر به کویر رو حتما تجربه کنید چون از اون سفرهاست هاااااااااااااااااا اونم فقط فقط باااااااا البرزمن !40

11 سال 6 ماه قبل - 11 سال 5 ماه قبل #277 توسط zaringhaba
ااااقااااا محسن داداشه گلم نکنه شما هم 100درصد تخفیف بودی اینقدر تبلیغ میکنی!!!!!! !33 !33 !30
Last edit: 11 سال 5 ماه قبل by alirezasadeghiv15.

11 سال 6 ماه قبل - 11 سال 6 ماه قبل #278 توسط ARTIM
اول ااااااااااااز: داداشه گلم آقا مرتضی!!! من همیشه حقیقت رو صادقانه میگم ! !12

دوم ااااااااااااز: تجربه ی زیاد توی سفرهام !36 منو به این نتیجه رسونده که: سفر با البرزمن خوشترین سفرهارو به همراه میاره !17 !15

سوم ااااااااااز:من از تخفیف گرفتن بدم میاااااااااااااااااااااااد !13
Last edit: 11 سال 6 ماه قبل by ARTIM.