× تصاویر و سفرنامه تورهای زمستان 94

سفرنامه تور ری گردی مورخ 94/10/25

بیشتر
8 سال 3 ماه قبل - 8 سال 3 ماه قبل #1440 توسط travelloug
سفرنامه تور ری گردی
مورخ 94/10/25
راهنما: وحید شعبانی



صبح روز جمعه است و می خواهیم رهسپار سرزمین ری شویم . با کمی کش و قوس از خواب بیدار می شویم و به سمت میدان سپاه وعده گاه همیشگیمان می رویم . همه آمده اند . آقای کشاورز ماشین را روشن کزده و به سمت ری حرکت می کنیم . البته بماند که گفتن نام ری کمی برایم سخت است و از بچگی عادت کرده ام بگویم .. شابدوالعظیم.. خلاصه .. یکی از مسافران را هم در میانه راه سوار می کنیم و وارد شهر کهن ری می شویم . اولین منزلگاهمان برج معروف طغرل است





آقای قنبری متصدی برج که از یادگاران دوران دفاع مقدس می باشد با روی گشاده به استقبالمان می آید و کلی درباره برج طغرل برایمان حرف می زند



در اخر هم به همه مان تخم گل کرچک می دهد و با دعای خیر بدرقه مان می کند .

عجب نازنینی بود این آقای قنبری ... به محله صفائیه می رویم و چشمه علی در پیش چشمانمان نمودار می شود .



لحظاتی کنار این چشمه باستانی و با صفا منزل می کنیم و از حکایات شهر ری و باروی قدیمی اش می شنویم .







عکس می گیریم و آرام به آن سمت خیابان می رویم . در کنار ساختمانهای کارخانه قدیمی سیمان ری بقایای یک دژ دوران اشکانی به چشم می خورد با نام دژ رشکان .. پله های چوبی پر هیجانی دارد .



از میان دوستان سرنگ به دستانمان می گذریم و به بالای تپه می رویم . از آن بالا هم شکوه قدیمی ری پیداست هم آلودگیه هوای امروزش .. عکس می گیریم و آنجا را به مقصد ابن بابویه آرامگاه جهان پهلوان تختی ترک می کنیم ..



فاتحه ای بر این جهان پهلوان تاریخ ایران زمین می خوانیم و می رویم برای صرف ناهار ..
حالا ناهارمان خورده ایم و به سمت امین آباد در حرکتیم .. همسفرانمان کلی با این امین اباد شوخی می کنند و می خندیم .. بر بالای کوه معروف بی بی شهربانو آرامگاهی وجود دارد که منسوب به همسر امام حسین (ع) می باشد .



همسفرانمان زیارتی می کنند و از آنجا دوباره حرکت می کنیم و اینبار مقصدمان یک مکان مرتفع و دنج است .. پله های چوبی را پشت سر می گذاریم و پس از گذر از کنار استودان های زرتشتی به کنار برج مهجور نقاره خانه که حدود هزار ساله شده است می رسیم ..







باد دل انگیزی بر سرمان می خورد و کیفور می شویم ..
حالا دیگر موقع بازگشت است .. سوار بر ماشین در راه برگشت کلی بازی می کنیم و می خندیم و سرخوش سفر دیگری را با عمو محسن کاظمی و همسفران جان به پایان می رسانیم ..
تا دیگر بار و سفر بدرود ... !35
Last edit: 8 سال 3 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

  • رها افشار
  • رها افشار's Avatar
  • بازديد كننده
  • بازديد كننده
8 سال 2 ماه قبل #1447 توسط رها افشار
Replied by رها افشار on topic سفرنامه تور ری گردی مورخ 94/10/25
از آقای شعبانی لیدر محترم ممنونیم که با این سفر و روایتهای تاریخی ما رو آشنا ساختند و افتخار بزرگی بود برای ما که در جوار ایشان آرامگاه بزرگ مرد ایران جهان پهلوان تختی را زیارت کردن ....با سپاس و درود بسیار

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.286 ثانیه