× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 96

سفرنامه تور آبشار اوبن
مورخ 96/4/30
راهنما: محمدرضا زمانفر

سفر مانند پازلی است که به تدریج شما شکل و فرم می بخشد و خودتان از آن بی اطلاع هستید .
در آخرين جمعه تیر ماه یک بار دیگر هم سفران عزیزمان گرد هم می آیند برای یک ماجرا جویی جدید...
ساعت 4 صبح هنگامی که هلال ماه نو در آسمان می درخشد سفرمان را شروع می کنیم به سمت یکی از زیباترین آبشار های خزه ای ایران به نام اوبن در منطقه سواد کوه استان مازندران.
شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیهٔ البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته است. شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان قائمشهر، از سمت جنوب به شهرستان فیروکوه در استان تهران و شهرستان مهدی شهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم در شهرستان مهدی شهر محدود است.
به سمت تهران حرکت کردیم و دو تن از هم سفران عزیزمان را هم سوار کرده و به سمت جاده فیروز کوه حرکت کردیم .
قبل از پلیس راه فرصت را غنیمت شمرده و چای برای همراهان تدارک دیدیم که خواب از چشمشان پریده و مراسم مفرح معارفه را شروع کنیم.
یکی یکی هم سفران آمدند و از خودشان گفتند این جمع پر انرژى کم کم صمیمی تر شد و کلی گفتیم و خندیدیم ...
به نیمه اتوبوس که رسیدیم رستوران امین نمایان شد برای صرف صبحانه توقفی داشتیم و صبحانه لذیذی در کنار یاران میل کردیم.

به محض حرکت ادامه معارفه را داشتیم تا حوالی پل ورسک.
پل وِرِسک از بزرگ‌ترین پل‌های راه آهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سواد کوه دراستان مازندران قرار دارد. این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آید در سال ۱۳۱۵ بازگشایی شد. پل ورسک که راه آهن سراسری تهران - شمال را به هم متصل می‌کند در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.
پس از توضيحاتی که مهدی جان همکار عزیزم در مورد این پل به همسفران داد و تاریخچه اش و این که بدون هیچ فلزی ساخته شده، به ابتدای شهرستان پل سفید محل سوار کردن لیدر محلی آقای عابس رسیدیم و از آن جا وارد جاده فرعی روستای سنگده شدیم .
جاده ای بی نظير زیبا و چشم نواز در میان کوهستان و هوای خنک که زیاد آن هم در این فصل سال...

با رسیدن به روستا نیسان ها منتظر ما بودند که هم سفران به 3 گروه تقسیم شدند و نیسان سواری مهیج در یک مسیر زیبا و بکر شروع شد .
آبشارهای سه گانه اوبن در میان جنگل انبوه خود نمایی می کردند ...

آبشار اول کمی صخره ای بود عکسی گرفتیم و به سمت آبشار دوم که کاملا با خزه پوشیده شده بود و بسیار چشم نواز بود

پس از کمی آب بازی و پهن کردن زیر اندازها مجالی جهت استراحت و نهار پیدا کردیم و ما هم دست به کار شدیم برای جمع آوری هیزم و درست کردن چای خوش طعم آتشین
چای انرژى دوباره ای به ما بخشید برای رفتن به آخرین و سومین آبشار که کمی در پایین دست بود
شاهکار هنری در طبیعت که هر چه از زیبایی اش بگوییم کم گفته ایم

هم سفران مشغول آب بازی و عکس گرفتن شدند ...
از این آبشار هم دل کندیم و به سمت محل قرار با نیسان ها رفتیم

تا ماشین ها در محل حاضر شوند یک بازی گروهی پرتاب حلقه داشتیم و هم سفران میزان دقت خود را سنجیدند
عصر گاه هوا کمی خنک تر شده بود در این خنکی به سمت روستا برگشتیم
در مسیر برگشت برنامه های بسیار مفرح و شادی داشتیم که مسابقه مهیجی هم برگزار شد و یکی از هم سفران برنده بن کارت تخفیف سفر شد