× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 96

مورخ 96/3/19
راهنما: مجتبی حاج فرج زاده

درود

در ۱۹ خرداد ماه که گرمایش نوید رسیدن تابستان را می داد به همراه همسفران همیشگی البرز من از کرج به سوی غار آبی زیبای دانیال عزم سفر کردیم.
پس از استراحت صبحگاهی کوتاه به محل صرف صبحانه در جاده زیبای چالوس رسیدیم. در ادامه همسفران به معارفه ی خود و همچنین مناطق زیبایی که تاکنون به آن سفر داشتند، پرداختند که اهدافی را برای سفرهای آتی مان روشن کرد.
با رسیدن به منطقه زیبا و ساحلی متل قو و عبور از مناطق خوش منظره محلی به نقطه آغاز پیمایش جنگلی خود رسیدیم.

در زیر سایه درختان گوناگون جنگل های هیرکانی و در امتداد رود به پیش رفتیم و پس از صرف ساعتی به محل اتراق خود رسیدیم و با به جای گذاشتن وسایل اضافی مسیر پر شیب کوتاهی تا دهانه ی غار را در پیش گرفتیم که به لطف خدا و نبود بارش سُر نبود و امکان عبور راحت بود.

پس از ارائه توضیحات و نکاتی پیرامون غار نوردی وارد دهانه بسیار خنک غار شدیم. خرامان خرامان با گام هایی کوتاه و شمرده راه خویش را در این فضای معجزه آسای طبیعت می پیمودیم.

فضایی تاریک، خنک با آبی زنده و روان .
پس از عبور از دالان های تنگ و پر هیجان به منطقه ی تالار خفاش ها رسیدیم و در آنجا به رسم همیشگی البرز من مدیتیشن سکوت را انجام دادیم و گوش به ندای اسرار آمیز و سرشار از سکوت غار سپردیم.
در مسیر بازگشت به گروه هایی دو و سه نفره با فاصله تقسیم شدیم تا تجربه ی پیمایش غار با نفرات کمتر و سکوت بیشتر را تجربه کنیم.
پس از گذران ساعتی از تنها دهانه غار خارج شدیم و به سوی محل اتراق خود روانه شدیم و پس از میل کردن ناهار و چای آتشی و استراحتی مفصل عزم بازگشت بسوی دیار خود کردیم .

اینگونه بود که غار با خنکا و سکوت خود به ما آرامش و حظی بی نظیر بخشید تا با دستاوردی زیبا از سفر بازگردیم و خاطره ای زیبا از این روز زندگی مان در حافظه نقش ببندد.
بر تمامی همراهان و همسفران عزیزم درود که همراهیشان اوقاتی خوش برایمان رقم زد.