× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 97

سفرنامه تور مرداب هسل
مورخ 97/3/4
راهنما: شاهین جهانپور

در اولین جمعه خرداد ماه سفر خودمان را به مقصد مرداب هسل شروع کردیم . در این سفر کاپیتان حسینی (سید) مکان هدایت را در دست داشت .جاده چالوس در این ایام ماه مبارک رمضان خیلی خلوت و کم ترافیک بوده ما از جاده چالوس که جزو زیباترین جاده های جهان هست عبور میکنیم و از جبهه جنوبی که در استان البرز واقع شده و با پوشش گیاهی پوشیده شده است به سمت جبهه شمالی حرکت میکنیم که در مرز این دو جبهه یعنی تونل کندوان در آتشکده پسرخاله به صرف صبحانه مشغول شدیم و آتشی در این مکان توجه ما رو به خودش جلب کرد که گویای هوای سرد در این منطقه بود .

و سپس در مسیر توضیحاتی در مورد جاده چالوس ، تونل کندوان ، تاریخجه و اسم گذاری به همسفران عزیز داده شد .

طبق سنت همیشگی البرز من به مراسم زیبای مرافعه رسیدیم و دوستان همگی باهم آشنا شدند بعد از توقفی در مرزن آباد داشتیم حال نوبت پیاده روی شروع شده بود در این ناحیه هوا کمی گرم بود و شروع به پیاده روی در مسیر مرداب هسل کردیم .

در زیر درخت انجیلی که سایه بسیار بزرگی که به روی زمین گسترانده کرده بود توقف کوتاهی نمودیم .فرصت را غنیمت شمردیم و نوضیحاتی در مورد جنگلهای هیرکانی و اهمیت این جنگلها به مسافران داده شد

سپس به راه خود ادامه دادیم تا اینکه لحظه موعود فرا رسید و آن روئیت مرداب هسل زیبا بود . در کنار مرداب مکانی برای نشستن و لستراحت پیدا کردیم وسایل و کوله ها در کنار زیراندار بر روی زمین گذاشتیم و شروع به پیاده روی در اطراف مرداب نمودیم که همسفران با ذوق از مناظر زیبا و دوستان خود عکسهای زیبایی گرفتند .
بعد از مدتی برای تجدید قوا و صرف نمودن نهار و چای آتشی به محل اتراقمان برگشتیم نوبت به بازیهای دسته جمعی رسید که بسیار مهیج بود و شور و حال زیادی برای همسفران ایجاد کرد و بعد از کلی خنده و شوخی به اقتضای زمان مجبور به خداحافظی از مرداب و ترک آن محل شدیم .
در مسیر برگشت سگ مهربانی با ما همراه شد که عده از دوستان از او می ترسیدند و عده ای هم به او محبت کردند و آب و غذا دادند تا اینکه به اتوبوسمون رسیدیم .

با هماهنگی کاپیتان و دفتر مرکزی مسیرمان را به سوی شهر نوشهر و کنار ساحل پلاژ حسینی تغییر دادیم . از آنجا همسفران از خوشحالی در پوست خود نمیگنجیدند و در کنار ساحل عده ای هم با گرفتن عکسهای یادگاری این اوقات شاد را در تاریخچه سفرمان ثبت نمودند .

در مسیر برگشت در مرزن آباد برای خرید سوغاتی توقفی داشتیم تا اینکه به آتشکده پسرخاله واقع در کندوان رسیدیم و بعد از خوردن آش به راه خودمان ادامه دادیم . در این مسیر به بازیهای گوناگون دسته جمعی پرداختیم که به همگی خیلی خوش گذشت و بدین ترتیب سفرمان بدون ترافیک به سر رسید