× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 93

مورخ 93/9/28
راهنمای تور: سهیل صالحی

بازدید از شهر تاریخی راگا
شهر ری تا قبل از پایتخت شدن تهران اهمیت خاصی داشته و محل عبو و مرور گروه ها و کاروان های مختلف بوده است . از این رو می توان بناهای بسیار با ارزش و منحصر به فردی رو در این شهر مشاهده کنیم.
جمعه صبح حدود 8:15 با کمی تاخیری که بخاطر دیر اومدن ماشین پیش اومد،از میدون سپاه راه افتادیم.
تو این سفر جناب آقای زندی، استاد بنام تاریخ ایران زمین همراه ما بودند و فرصت یسبار مناسبی بود که هم بنده و هم همسفرای عزیز از توضیحات با ارزششون استفاده کتیم.

پس از ورود به شهر ری، در ابتدا به بقعه بی بی شهربانو رفتیم و از قسمت های مختلف اون بازدید کردیم. در محل قرار گیری این آرامگاه غار کوچکی وجود دارد که زائران مختلف معتفدند که با چسباندن سنگ های کوچک به دیواره های غار، آرزوهایشان برآورده میشود. که دیدن این غار نیز خالی از لطف نبود.

پس ار ترک بقعه بی بی شهر بانو از برج اینانج و برج نقارخانه بازدید کردیم سپس برای صرف ناهار یه سمت چشمه علی رفتیم، بعد از صرف ناهار، از منظره ی دیواره قدیمی شهر ری که با نام باروی ری شناخته میشه و کتیبه فتحعلی شاه قاجار وچشمه زلال کنار آن بازدید کردیم و از توضیحات استاد زندی بهره بردیم.

یکی از قسمت های خیلی جذاب این سفر، دیدن برج طغرل و پی بردن به راز و رمز این بنا بود. پژواک صدا درون این بنا باعث شد، تا اجرای موسیقی زنده رو با هم داشته باشیم.

آرامستان ابن باویه که کنار برج طغرل واقع شده است، یکی دیگه از مسیرهای بازدیدی ما بود. با هم بر سر مزار تعدادی از مشاهیر از جمله دکتر حسین فاطمی، علامه دهخدا ، دکتر امیر اعلم، موذن زاده اردبیلی، و غلامرضا تختی رفتیم. روحشون شاد و یادشون گرامی باد.

بعد از اتمام گشت ها، به سمت کرج رهسپار شدیم و در حدود ساعت 6 بعدازظهر از همسفرای بسیار خوب این سفر جدا شدیم. !24