طبیعت گردی چیست؟ | البرزمن

طبیعت گردی نوعی سفر است که در آن شما به طور مستقیم در دل طبیعت قرار می گیرید و با حیاط وحش از نزدیک در ارتباط هسنید، البته این سفر با نهایت احترام  و مراقبت از طبیعت انجام می شود. در تور طبیعت گردی تلاش بر اینکه تاثیر منفی بر محیط زیست و تخریب آن به حداقل برسد.

طبیعت گردها، انسان های مسئولیت پذیری هستند که در سفر خود علاوه بر مراقبت از طبیعت  و محیط زیست به حریم افراد محلی و عقاید آن ها توجه می کنند تا برای بومی آن متطقه مزاحمت ایجاد نکنند. با کمک و خرید  از جوامع محلی در بالا رفتن سطح کیفیت اقتصادی و اجتماعی زندگی آن ها میتوان تاثیر مثبت گذاشت.

برای سفر با تور طبیعت گردی نیاز به وسایل و لوازم طبیعت گردی هست و خودتون را باید برای هر چالشی آماده کنید یا بهتر بگم خودتون را با شرایط سخت و انواع چالش ها وفق بدین. طبیعت گردی انواع گوناگونی دارد که در ادامه مطلب با آن ها آشنا می شویم. با البرزمن همراه شوید.

طبیعت گردی

انواع تور طبیعت گردی

طبیعت در سطح دنیا تصویرهای گوناگونی دارد و به یک شکل نیست.مناطق دریایی، ساحلی، جنگلی، کویری و بیابانی کوهستانی همگی

تصویر های متفاوتی از طبیعت هستند. در نتیجه با توجه به اینکه از چه  منطقه ای از طبیعت بازدید می شود انواع طبیعت گردی نیز به دسته زیر دسته بندی می شود:

1.  تور های  پرنده نگری

2.  گردشگری اقلیمی

3.  تور  های طبیعت گردی کمپینگ

4.  گردشگری ساحلی

5.  گردشگری کوهستانی

6.گردشگری کویری

7.گردشگری حیات وحش

و......

افراد با توجه به نیاز، سلیقه و اهداف خود از سفر، یکی از انواع طبیعتگردی را انتخاب می‌کنند. در ادامه چند گزینه از انواع تورهای طبیعت گردی را توضیح می‌دهیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

کویر گردی

تور طبیعت گردی

طبیعت گردی یکی از انواع گردشگری است که مستقیما ا محیط طبیعی ارتباط دارد و اکوتوریسم یکی از زیر شاخه های آن محسوب می شود.

دیگر شاخه های طبیعت گردی شامل این موارد است:

  • گردشگری ساحلی
  • گردشگری ماجراجویانه
  • گردشکری حیات وحش
  • گردشگری محصور مانند باغ گیاه شناسی، پارک جانورشناسی و آکواریوم ها

تور کویر گردی

در میان شاخه های طبیعت گردی ، این روزها در کشور ما کویر گردی مخاطبان زیادی به خود جلب کرده است. فصل پاییز و زمستان شرایط مناسبی برای این نوع سفرها مهیا می سازد. تور کویر گردی هم روز و هم شب برای گردشگران جذاب است. زیرا در روز شما با معجزه حرکت ریگ های روان، رمل های زیبا، پوشش گیاهی منحصر به فرد و هوای گرم و آفتابی روبه رو هستید و در شب شما نظارگر آسمان پر ستاره که بدون هیچ آلودگی هوایی و نوری، ستاره های بی شمار و جذاب را به شما عرضه می کند

تور طبیعت گردی کمپینگ

تور کمپینگ هم مخاطبان خود را دارد و این نوع تور شما را با چالش های روبه رو می کند که در ادامه بهتون توضیح میدم.

کمپینگ می تواند در جنگل، کنار رودخانه، کوهستان، در ارتفاعات، دشت ها، بیایان ها و ... صورت بگیرد. کمپینگ جنگلی از پرطرفدارترین انواع آن است. کمپینگ را می توانید در تمام فصول با رعایت نکات ایمنی مربوط به آن انجام دهید.

کمپینگ یک نوع فعالیت و سفر است که در فضای باز طبیعت صورت میگیرد. مسافران در این سفر به قصد تفریح و جستجو به مکان جدید سفر می کنند. کمپینگ چادر زدن در طبیعت است و هدف اصلی این سفر لذت بردن از طیعت بکر است.

وسایل مورد نیاز برای کمپینگ عبارت اند از چادر دو پوش کوهنوردی، کیسه خواب، کوله پشتی کوهنوردی، هدلایت، چراغ چادر، زیر انداز چادر، زیر انداز کیسه خواب و ...

کمپینگ می تواند کنار رودخانه، کوهستان، ارتفاعات، دشت ها، بیابان ها و جنگل صورت میگیرد. کمپینگ در جنگل از پرطرفدارترین انواع آن است. کمپینگ را می توان در تمام فصل های سال اجرا کرد البته با رعایت تمام نکات ایمنی که در زمستان باید انجام شود.

تور طبیعت گردی اطراف کرج

همه کرج را یک شهر کوچک می دادنند و فکر می کنند که جاذبه های دیدنی زیادی ندارد. اما درسته که کرج نسبت به تهران کوچیک تر است اما جاذبه های دیدنی زیادی اطراف کرج هست که میتوانید اوقات فراغت خود را در اطبیعت زیبای کرج سپری کنید.

تور طبیعت گردی اطراف تهران

تهران را معمولا به عنوان یک شهر صنعتی می شناسیم. اما طبیعت اطراف تهران جای مناسبی برای طبیعت گردی تهران به شمار می رود.

همه فکر میکنند که تهران جای دیدنی زیادی نداره ولی از جاهای دیدنی زیبایی برخوردار است.

تور طبیعت گردی کمپینگ

چرا تور طبیعت گردی را انتخاب کنیم؟

تور طبیعت گردی از جنبه های مختلف ابزار مناسبی برای طبیعت گردی به شمار می رود. طبیعت گردی نسبت به سفرهای عادی چالش های بیشتری دارد. مثلا ممکن است نیاز به آمادگی بدنی بیشتری، آشنایی با محیط بالاتر و مهارت هایی همچون مسیربابی و نقشه خوانی داشته باشد.  در نتیجه اگر مهارت و آموزش مورد نیاز زا نداشته باشید ممکن است دچار مشکلاتی مثل گم شدن بشوید.

بنابراین سفر با یک تور طبیعت گردی و همراه شدن با یک لیدر و راهنمای گردشگری حرفه ای شما را از همه این مشکلات باز می دارد. سفر گروهی به طبیعت هم حس امنیت بیشتری به شما می دهد و هم موجب می شود با افراد جدید لذت بیشتری از سفر طبیعت گردی خود ببرید. خوب بخواهیم از جنبه مالی هم به این قضیه نگاه کنیم تور طبیعت گردی گزینه بدی نیست.

برای اینکه خیلی از تجهیزات مورد نیاز توسط گرداننده تور تامین می شود تا کسانی که از تجهیزات مناسب طبیعت گردی را در اختیار ندارند بتوانند به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند. سفر از قبل برنامه ریزی شده و دقیق است و پرتی زمان ندارد .

چرا تور طبیعت گردی را انتخاب کنیم؟

از چه راه هایی برای حمل و نقل در تور طبیعت گردی استفاده می شود؟

راه های متنوعی برای طبیعت گردی موجود است و افراد بنا به نیاز، هدف و سلیقه خود انتخاب می کنند که با چه وسیله ی نقلیه ای سفر کنند. البرزمن در ادامه به چند روش حمل و نقلی که خیلی متداول در تور طبیعت گردی است اشاره می کنیم:

طبیعت گردی با موتورسیکلت: سفر با موتور حامی خاص خود را دارد. ممکن است سخت به نظر برسد اما همان قدر لذت بخش باشد. موتور برای سفرهای شخصی انتخاب می شود و  برای مسیرهای سخت و دشوار مناسب است.

سفر با موتور نمی تواند انتخاب همیشگی باشد چرا که مناسب فصل سرد نیست.

سفر با هواپیما: حمل و نقل با هواپیما معمولا برای مقصد های انتخاب می شود که در فاصله ی زیادی قرار دارند. در غیر این صورت انتخاب به صرفه ای نیست. مزایای که سفر با هواپیما دارد صرفه جویی در وقت است.

طبیعت گردی با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی: در این روش می توانید ابتدا با اتوبوسبه شهر مقصد خود سفر کنید و بعد با وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی، مترو و بی آرتی، مکان های مختلف داخل شهری که به آن سفر کرده اید را ببینید و با وسایل نقلیه عمومی گشت و گذار شهری داشته باشید.

طبیعت گردی با کاروان: یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین حمل و نقل ها، کاروان است. لذت همراه داشتن امکانات و خانه ای کوچک در طبیعت و جا به جا کردن آن به هر نقطه ای که افراد برای بازدید میرروند تجربه خاص و به یاد ماندنی است. حس این کاروان ها برای افراد علاقه مند به طبیعت بسیار عالی و دست نیافتنی ست.

طبیعت گردی با دوچرخه: این نوع سفر چالش های خاص خود را دارد و ممکن است برای افراد معمولی سخت باشد.

معمولا دوچرخه سواران حرفه ای این روش را انتخاب می کنند و به سفر می روند. دوچرخه سواران ساعت ها رکاب می زنند تا مناطق مختلف را ببینند. در واقع هم ورزش میکنند و به گشت و گذار در طبیعت نیز می  پردازند

نکات مهم در طبیعت گردی چیست؟

مهم ترین نکاتی که لازم است در تور طبیعت گردی رعایت کنید،

1.          اولین نکته محافظت کردن از محیط زیست و آلوده نکردن آن است.

2.          از آسیب زدن به بافت گیاهی جلوگیری کنید.

3.          از کند شاخ و برگ درختان جدا خود داری کنید. گیاهان را از بین نیرید.

4.          زباله های خود را در طبیعت رها نکنید  و با خود به خارج از طبیعت بیاورید.

5.          از ایجاد آلودگی صوتی در طبیعت جداا خود داری کنید به این دلیل که باعث ترس و به ریختن آرامش حیوانات و سلب آسایش افراد محلی و مسافران اطرافتان می شوید.

6.          سعی کنید از مکان های مخصوص آتش برای برپایی آتش خود استفاده کنید. حتما بعد از تمام شدن کارتان با آتش آن را خاموش کنید و از خاموش شدن آن مطمئن شوید تا به طبیعت آسیبی نرسد.

7.          اگر در طبیعت سیگار می کشید ته مانده ی سیگار خود را رها نکنید یک کیسه زباله یا قوطی جمع آوری کنید که اگر اینکار را انجام ندهید و در طبیعت رها کنید از آنجایی که ته سیگار را رها کردین تا چند متری آن هیچ گیاهی رشد نمی کند و به طبیعت آسیب جدی وارد می شود.

نکات مهم در طبیعت گردی چیست؟

طبیعت گردی چه مزایایی دارد؟

  • بالا رفتن سطح آگاهی مسافران در حفظ و نگهداری طبیعت و محیط زیست
  • مزایای اقتصادی برای یومیان
  • آشنایی با نقاط جدید ایران

اولین مجری تورهای طبیعت گردی

البرزمن اولین مجری تورهای طبیعت گردی و ایران گردی در کرج است. مجموعه البرزمن با حدود بیش از 10 سال تجربه در این عرصه یکی از بهترین ها در صنعت طبیعت گردی و گردشگری است.  این مجموعه دارای کادری مجرب است که این مسئله خیال شما را برای سفر کردن راحت میکنه.

چاپ ایمیل

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک