× تصاویر و سفرنامه های تور های تابستان 97

سفرنامه تور آموزشی کودکان روستای برغان
مورخ 97/6/22
راهنما: مهدی کمال زارع

تورهای آموزش مهارتهای کمپینگ (پیشاهنگی)
اهداف این سفر:
_آموزش مهارت های کمپینگ در طبیعت.
_ماهیگیری
_پخت و پز در طبیعت
_آموزش تیر اندازی با کمان
_برقراری تعامل سازنده بادیگران
_تقویت روحیه علاقه مند شدن به جلوه های هستی
_تقویت روحیه نظم و قانون گرایی
گردش گروهی در میان باغات زیبای برغان، روستایی باقدمت بسیار که تنها آبادی میان ری و طالقان بوده است با دکان های بسیار ،از گذشته تا کنون.
با سوغاتی هایی همچون _آلوی برغانی ، عسل، توت و لبنیات محلی
شرح سفر :
ساعت 6:30 صبح به همراه 42 مسافر و 3 نفر تیم اجرایی و کاپیتان نیک پیمان به سمت برغان (از مسیر اتوبان و کردان ) حرکت نمودیم.
در ابتدا داخل اتوبوس تذکرات لازم توسط راهنما داده شد و بعد از معارفه اعضای گروه به 6گروه 6نفره تقسیم شدند و پس از کمی سرگرمی،ساعت 7:45دقیقه به برغان رسیدیم.
پس از گذر از میان کوچه باغهای زیبا واز کنار رود خانه برغان بعد از 30 دقیقه پیاده روی به استخر پرورش ماهی نازکهاردر ساعت 8:30 رسیدیم بلا فاصله با کمک همسفران صبحانه ای دل چسب با چای آتشی در کنار رود خانه زیبای برغان صرف شد .

ساعت 10 تشریح برنامه ها و تقسیم وظایف انجام گرفت و اولین برنامه یعنی ماهیگیری در کنار برکه ای زیبا در میان درختان سر سبز آغاز شد.
ابتدالیدر درباره ماهی های گرمابی و سردابی اطلاعاتی را ارائه دادند پس از آموزش با چوب ماهیگیری و غلاب های پرتابی کار ماهیگیری در میان هیجان طبیعت گردان جوان آغاز گردید ودر نهایت در ساعت 12:30 به تعداد همه ی اعضای گروه ماهي صید شد. تا آماده شدن ماهی ها و طعم دار کردن انها همسفران به بازی های گروهی پرداختند .

در ساعت 13 ،لیدر گروه رو جمع کرد و درمورد کشف آتش توسط انسان سخن گفت واز داستان های شاهنامه گفت واز پاکی و قداست آتش در میان ایرانیان و سایر ادیان گفت.
از ساعت 13:30 گروهها با هماهنگی سر گروهها ذغال وهیزم تحویل گرفته و به برپایی آتش وساخت اجاق پرداختند.ماهی ها در توری کباب شد و بر سر سفره های طبیعت گردان جوان قرار گرفت .

پس از صرف نهار وچای آتیشی وکمی استراحت آموزش تیروکمان در ساعت 15الی 16:30 انجام شد .

در نهایت درساعت 17:30 به سمت میدان روستا حرکت کردیم و پس از رسیده به میدان از چنار هزار ساله برغان بازدید کردیم. خرید سوغات روستا و توجه به گردشگری پایدار، آموزشی دیگر برای ماجراجویان جوان ما بود. در نهایت ساعت 18سوار اتوبوس شدیم و ساعت 19:30 به کرج رسیدیم.