× تصاویر و سفرنامه تورهای پاییز 96

سفرنامه تور شهرستانک
مورخ 96/8/5
راهنما: شهام نخبه زعیم

این هفته نغمه های برگ های پاییزی و رنگ آمیزی برگ درختان روستای شهرستانک بود که ما رو راهی جاده چالوس کرد. صبح ساعت 6/20 دقیقه بعد از حل و فصل چالش صندلی های ماشین سفرمون رو آغاز کردیم و بین راه هم خاله صباح و برادر گرامی شان که از دبی میهمان ما بودن به ما ملحق شدند. در معارفه از خودم شروع کردم و توضیحاتی در رابطه با جاده زیبای 59 ایران یا همون جاده چالوس گفتیم تا اینکه برای صرف صبحانه به رستوران رسیدیم. بعد از نوش جان کردن صبحانه نوبت به معرفی همسفرهامون رسید که همراه با معرفی باید از خواننده محبوب شون می گفتن و ترانه ای ازش برامون می خوندن...
بعد از آشنایی با همسفرها به روستای شهرستانک رسیدیم و پیاده روی مون رو شروع کردیم. پویا ملاحسنی هم با دیدن تعداد ماشین ها زیر اندازمون رو برداشت و رفت تا جای مناسبی برامون پیدا کنه. ما هم با جمع همسفران پا به کوچه باغ های هزار رنگ شهرستانک گذاشتیم که حالا با برگ های پاییزی فرش شده و شکوه تازه ای پیدا کرده بود...

راه رو تا ساختمان کاخ ناصرالدین شاه ادامه دادیم و بین مسیر هم توقف هایی داشتیم . بعد از حدود 2 ساعت پیاده روی به محل اتراق رسیدیم که همسفرامون به محض ورود به محوطه با همراهی سایر گردشگران بدن هاشون رو گرم کردند.
استراحت کوتاهی کردیم و رفتیم تا گشتی در بنای بجا مونده ازکاخ ناصرالدین شاه بزنیم. متاسفانه اول با درب های بسته مواجه شدیم که با درایت و کنجکاوی خواهران دوقلوی مینا و سارا تونستیم راهی به داخل کاخ پیدا کنیم.

یک ساعتی در فضا و حال و هوای قدیم ساختمان گشت زدیم و بعد به محل اتراق مون برگشتیم تا استراحت کنیم و ناهاری دلچسب نوش جان کردیم.
هوا گاهی طوفانی می شد و گاهی باد می ایستاد! بعد از کمی استراحت نوبت به بازی های گروهی رسید که اول با طناب و پرش مسابقه ای هیجانی انجام دادیم و نزدیک بود یکی از همسفرها مصدوم بشه!! بعد از طناب بازی ، پانتومیم بازی کردیم که رقابتی نفس گیر بین دو گروه در گرفت و ...
هوا هم رو به طوفانی شدن بود و ساعت هم موقه بازگشت ما رو نشون می داد. ساعت 14/30 راه برگشت رو پیش گرفتیم و از شهرستانک زیبا دل کندیم.

در راه برگشت مجددا ماهان توقف کردیم و از همسفرهامون پذیرایی کردیم و آقای ساری هم لطف کردن و با بستنی دهاتی اینبار ما رو مهمون کردند.
با آرزوی سلامتی و دیداری دیگر و سفری دیگر...