× تصاویر و سفرنامه تورهای پاییز 96

سفرنامه تور جنگل الیمستان
مورخ 96/8/12
راهنما: محمدرضا زمان فر

برج فلکی آبان‌ماه برج عقرب (کژدم) است که هشتمین برج فلکی از دایرةالبروج است. نماد ماه آبان، کژدم (در انگلیسی Scorpio) نامیده می‌شود.

در گاه‌شماری رسمی ایران نام این ماه از نام ماه هشتم گاه‌شماری اوستایی نو که در اوستایی اَپَم نام دارد، برگرفته شده‌است. در گاه‌شماری زرتشتی دهمین روز هرماه نیز آبان نام دارد و در آبان‌روز از آبان‌ماه، جشن آبانگانبرگزار می‌شود. برخی ایزد این ماه را تیشتر و برخی این ماه را متعلق به ایزدبانو آناهیتا می‌دانند.

آبان ماه است و پاییز حسابی خوش رنگ شده
کوله بار بستیم و یک جمعه دل انگیز از خانه بیرون زدیم تا با هم سفران عزيزان به جنگل پاییزی زیبا برویم
همراهان وقت شناس به موقع آمدند و یک روز جدید و یک سفر زیبا را شروع کردیم
در ابتدای صبح کمی استراحت کردیم تا به آبعلی شهر دوغ های گاز دار رسیدیم و صبحانه مفصلی میل کردیم
دیگر وقت مراسم معارفه رسید و همراهان عزیز از خودشان گفتند و کلی هم ماجراهای خنده دار...
با عبور از جاده هراز و کوه های سر به فلک کشیده به ابتدای راه جنگل الیمستان رسیدیم
مینی بوس ها هم از، قبل منتظر ما بودند.

از جاده ای مارپیچ به سمت جنگل حرکت کردیم
در ابتدای مسیر همه دور هم یک ورزش صبح گاهی کردیم که آماده پیاده روی شویم

به دل جنگل زیبای هیکانی رفتیم و حسابی از زیبایی و رنگ های چشم نوازش کیفور شدیم
در مسیر مهدی جان توضيحاتی در مورد کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت دادند و درون جنگل هم صحبت هایی در زمینه جنگل های هیرکانی ميراث 40 میلیون ساله منحصر به فرد ایران داشتیم و ضرورت حفظ این جنگل ها.
همین طور که از پیاده روی در این هوای مطبوع لذت می بردیم به دشتی سبز و زیبا رسیدیم و زیراندازها را پهن کردیم نهار نوش جان کردیم
مهدی جان هم زحمت برپایی آتشی بسیار تکنیکی و زیبا را کشیدند و چای آتشى دبشی نوشیدیم

هم سفران مشغول پانتوميم و حلقه بازی شدند عده هم مشغول عکاسی از این منظره بدیع و بسیار زیبا
دیگر زمان برگشت فرا رسید و دوباره به دل جنگل زیبا رفتیم
در مسیر روی فرش زرد و نارنجی که جنگل به زیر قدوم ما پهن کرده بود آرام گرفتیم و سکوت کردیم
صدای طبیعت را با گوش جان شنیدیم

نغمه پرندگان ، آواز نسیم در میان درختان و ریزش برگ های پاییزی آرامشی وصف ناپذیر...
در مسیر برگشت پس از کمی و استراحت و جنب و جوش به آستان مقدس امام زاده هاشم رسیدیم و آش و جگر خوش طعمی میل کردیم

این تجدید قوا با یک هدیه به قدیمی ترین هم سفر و یک هدیه به یکی از هم سفران جدید حسابی حالمان را خوب کرد و با این حال خوب جا داشت مسابقه ای مفرح برگزار شود و حسابی شاد شدیم
و اینگونه یک سفر دیگر هم به پایان رسید و وداع گفتیم یاران جان را در میعادگاه همیشگی البرزمن جایی که هیچ وقت سفر پایان ندارد
در پایان از همه همراهان عزیز که یک خاطره به یاد ماندنی در این سفر ساختند تشکر می کنم
و تشکر ويژه از آقای محمد مهدی امینی زاده بابت همراهی و کمک های ارزنده در این سفر.