× تصاویر و سفرنامه تورهای پاییز 96

سفرنامه تور قلعه رودخان
مورخ 96/09/10
راهنما: شاهین جهان پور

در صبح زود در دهمین روز از آذر ماه سفر خودمون رو به مقصد قلعه رود خان که در استان گیلان در شهرستان فومن واقع شده شروع کردیم و بعد صرف صبحانه به مراسم جذاب معارفه رسیدیم تاهمسفران بیشتر از پیش باهم آشنا بشن.

در امام زاده هاشم توقف کوتاهی برای سرویس بهداشتی داشتیم وسپس راه خود را به سمت فومن ادامه دادیم. در مسیر به شدت باران افزوده شد ومنظره زیبا و دلنشینی را از پشت شیشه اتوبوس برای مسافران فراهم کرده بود و حالا هیچ چیز جز یک آهنگ محلی گیلکی فضا را جالب تر نمی کرد ... سپس انتظارها به سر رسید و به مقصد رسیدیم (قلعه هزار پله) .

در قلعه رودخان ابتدا بازارچه ای قرار گرفته پر از رستوران های سنتی و صنایع دستی . پس از پیمودن بازارچه رودی که در کنارمان جاری بود به علاوه طبیعت بکر باعث شده بود همسفران نتونند چشم از اون منظره بر دارند... برگای درختان به همراه پوشش گیاهی به قدری سبز رنگ بود که انگار پاییز هنوز به اونجا نرسیده بود...

پس از پیمودن تقریبا نیمی از راه در یکی از ایستگاه ها توقفی کردیم و به استراحت و صرف چایی آتشی ، شروع به عکس گرفتن دست جمعی برای ثبت خاطرات مون کردیم و مجددا به راه رو ادامه دادیم
کم کم در هوای مه آلود که زیبایی خواصی به منظره داده بود به مسیر خود ادامه دادیم که شرایط خوبی برای عکاسی واسه نفرات حاضر در تور را فراهم کرده بود و در این هوا از دیدن دژهای قلعه خستگی راه فراموشمان شد و همسفران از دیدن قلعه ای با این شکوه و عظمت آن حسابی لذت بردند .

زمانی که داخل قلعه شدیم به قسمت شاه نشین رفتیم و ناهار مون رو در دامنه ای سرسبز نوش جان کردیم و سپس از قسمت آب انبار دیدن کردیم. بعد از گرفتن چند عکس دسته جمعی به سمت پایین قلعه رهسپار شدیم . کم کم به شدت باران افزوده شد و در قسمتی از راه رو با سکوت سپری کردیم تا بیش از پیش از طبیعت و آرامشش لذت ببریم.
طبق زمان بندی از پیش تعیین شده ساعت 5 نزدیک ماشین جمع شدیم و برای راهی شدن به سمت کرج آماده شدیم.
در فومن توقفی کوتاه برای خرید سوغاتی داشتیم و آخرین توقف ما در رودبار برای خرید زیتون و استفاده از سرویس بهداشتی بود .
در مسیر برگشت هم با بازی و مشاعره مسیر رو کوتاه کردیم و تمام سعی خود را کردیم که برای همسفران بهترین خاطرات رو ثبت کنیم