× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 95

سفرنامه تور قزوین گردی مورخ 95/2/24

  • ozeiri
  • ozeiri's Avatar نويسنده موضوع
  • بازديد كننده
  • بازديد كننده
7 سال 11 ماه قبل #1508 توسط ozeiri
سفرنامه تور قزوین گردی
مورخ 95/2/24
راهنمای تور: وحید شعبانی




با یاد او
صوفی نشود صافی تا در نکشد جامی بسیار سفر باید تا پخته شود خامی
صبح روز آدینه است و باز هم توفیقی حاصل شده است و به عشق سفر چشم باز می کنم .. امروز قرار است دل به دل جاده دهیم و به دیدار پایتخت صفویه برویم .. قزوین .. شهری که دل در گرو تاریخ کهن بوم ایران دارد.. صبح زود یارانمان آمده اند و می رویم .. ابتدای سفر همسفرانمان خود را معرفی می کنند و با رسمشان آشنا می شویم .. رستوران شاندیز توقفی می کنیم و صبحانه ای نوش جان می کنیم .. قزوین .. شهری زیبا با دروازه ای مدرن و چشم نواز .. خانم یزدانی لیدر محلی نیز در اینجا به ما می پیوندند و در ابتدای سفر به دیدار حمام قجر یا موزه مردم شناسی می رویم .. در سربینه حمام حلقه ای می زنیم و خانم یزدانی برایمان از آداب و رسوم مردمان شهر قزوین می گویند .. عکسی می گیریم و میرویم ..
مقصد بعدیمان بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده ایران ، یعنی سرای سعدالسلطنه می باشد .. از سرای وزیر و بازار زیبایش می گذریم و به چهارسوق می رسیم .. اینجا واقعا زیباست .. بارانداز را میبینیم و میرویم ..
در کوچه های قزوین کمی قدم میزنیم و به عمارت کلاه فرنگی یا چهل ستون قزوین میرسیم ... یادگاری زیبا از دوران صفویه در ایران .. به طبقه بالا میرویم و از تالار زیبایش نیز دیدن میکنیم که در واقع امروز تبدیل به موزه خوشنویسی شده است و تابلوهای خوشنویسی زیبایی در معرض دید قرار گرفته است..
به سمت ماشین حرکت میکنیم و برخی از همسفران به اشتباه شخص دیگری را تعقیب کرده و به سمت دیگری می روند .. همه می آیند و میرویم ..
اینجا خانه ای زیبا معروف به حسینیه امینی هاست .. بازمانده ای از دوران قاجار .. در خنکای خانه امینی ها می نشینیم و تکیه بر پشتی های آن میدهیم .. خانم یزدانی از جذابیتهای اینجا می گویند و ما تماشا می کنیم .. عکس میگیریم و کیف می کنیم .. حوضخانه را هم میبینیم و زمان رفتن فرا رسیده است ..
رستوران اقبالی بسیار شلوغ است و یارانمان در انتظار ناهار خوشمزه شهر قزوین یعنی قیمه نثار نشسته اند . ناهار را میخوریم و به سمت مقصد بعدیمان حرکت می کنیم . به گفته بسیاری از کارشناسان اینجا یکی از کوچک ترین کلیساهای جهان به شمار می رود . کلیسای ارتدوکس کانتور .. به زحمت داخل کلیسا جا میشویم و تماشایش می کنیم .. عکسی به یادگار میگیریم و ...
قزوین دیدنی بسیار دارد ، مشاهیر زیادی هم در دل خود دارد .. حمدا... مستوفی ، یکی از بزرگان شهر قزوین و تاریخ ایران . آرامگاه کوچکش در گوشه ای دنج قرار گرفته و ما به دیدارش آمده ایم . با یارانمان درباره او گپی میزنیم و به سمت مقصد آخرمان حرکت می کنیم ...
مسجد جامع قزوین ، بازمانده ای از دوران ساسانیان که در اصل آتشکده ای بوده و بعدها به دستور هارون الرشید بر روی آن مسجدی بنا شده است .. کمی از تاریخش می گوییم و به تماشای موزه سنگ و سفال در دل مسجد جامع میرویم .. آقای رحمانی از موزه میگویند و ... در راه برگشت هستیم .. کمی خرید سوغات میکنیم و به راه می افتیم ..
در راه برگشت کلی میخندیم و کیف می کنیم .. راه نزدیک است و کرج به زودی در مقابل دیدگانمان ظاهر می شود .. به ابتدای مسیرمان میرسیم و فصل خداحافظی رسیده است .. همه میروند و امید به سفرهای دیگر با البرز من ...
تا دوباره بدرود


تصاویر به زودی

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.099 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک