× تصاویر و سفرنامه تورهای پاییز و زمستان 90

سفرنامه تور پرنده نگری تالاب میانکاله
راهنما: پویا ملاحسنی
تاریخ برگزاری 21 الی 22 بهمن 1390

سلام دوستان خوب "البرزمن"
با یک سفرنامه دیگه در خدمتون هستیم

اما نه از نوع سفرنامه های معمولی بلکه، یه سفر خاص که تونستیم از حیات وحش و از نزدیک گوزن زرد ایرانی رو در پناهگاه دشت ناز ببینیم، در تالاب میانکاله با کلی پرنده های مهاجر و بومی آشنا بشیم و در نهایت یک سفر شاد و به یادماندنی رو در کنار دوستان و همسفران تجربه کنیم.
و اما سفرنامه
جمعه ساعت 6 از کرج برنامه شروع شد، البته تعداد زیادی از مسافرها از تهران به گروه اضافه شدن که برخی از مسافرهای ثابت تور هستن و تعدادی هم مسافرای جدید که امیدواریم در تورهای بعدی هم اونارو ببینیم.
پس انجام مراسمات معمول آشنایی مسافرها با هم، بازی دوست داشتنی پانتومیم رو اجرا کردیم که خیلی ام جالب از آب در اومد و بعد کلی جدی شد :دعوا: البته توو مسیر سر گرم شدیم و به همه خوش گذشت.
برای ناهار به رستوران حاج حسن واقع در کمربندی ساری رفتیم، جای تک تک دوستانی که نبودن خالی
بعد از صرف ناهار به سمت دشت ناز حرکت کردیم و تونستیم با هماهنگی هایی که از قبل با سازمان حفاظت محیط زیست مازندران صورت گرفته بود وارد منطقه دشت ناز بشیم.
تراکتور سواری بین درخت های بلوط، انجیلی و ممرز و دیدن گوزن های زرد نر با شاخ های افراشته و زیبا خیلی جالب و هیجان انگیز بود.
پس از بازدید از منطقه به سمت محل اقامت خود در بهشهر رفتیم، در روز شنبه و پس از صرف صبحانه به سمت تالاب میانکاله حرکت کردیم.
البته بارون شدیدی میومد، اما از اونجایی که همه افراد گروه چکمه پوشیده بودن و البرزمن برای همه گروه بارونی تهیه کرده بود تقریبا کسی خیس نشد.
در تالاب هم تونستیم پرنده های مثل قو، فلامینگو، باکلان و عقاب دم سفید دریایی رو ببینیم.
در پایان به کنار ساحل رفتیم و ناهار خوردیم و راه برگشت رو در پیش گرفتیم.