سفرنامه تور دو روزه باداب سورت مورخ 91/3/14

سلامی به گرمی خلیج فارس !29

هم نشینی با طبیعت چشم نواز استان مازندران در یک سفر دو روزه

امروز ساعت 6:30 صبح از میدان سپاه حرکت کردیم

بعد از اینکه راجع به برنامه سفر و قوانین بازدید از چشمه های باد آب سورت باهم صحبت کردیم.

صبحانه را داخل اتوبوس خوردیم بعد از صرف صبحانه و خارج شدن از محدوده شهر تهران برنامه معارفه را اجرا کردیم و همگی راجع به جذابیت های شهر های مختلف ایران با یکدیگر صحبت کردیم .

اولین قسمت جذاب سفر پل ورسک و طبیعت جاده فیروز کوه بود – مثل همیشه توضیحات مربوط به این پل و منطقه بسیار زیبا و تاریخی سواد کوه را به همسفران دادم .

نهار را کنار سد سلیمان تنگه در آلاچیق های زیبای کنار دریاچه سد خوردیم و همگی به سمت اسکله رفتیم تا از قایق سواری در آب های نیلگون این دریاچه لذت ببریم .

حدود ساعت 5:30 غروب به سمت روستای اوروست حرکت کردیم
در مسیر رفت از میان جنگل های بکر و دست نخورده کیاسر که همچون نگینی سبز رنگ در منطقه میدرخشند عبور کردیم.
توقف بعدی در شهر کیاسر بود که بچه ها هر چیزی لازم دارند خریداری کنند .
حدود ساعت 8 شب به روستا رسیدیم که دیدن یکی از اعضای باشگاه البرز من همه ما رو غافلگیر کرد . !72
بعد از صرف شام با گروهی از دوستان و آقا رستم از اهالی دوست داشتنی روستا برای پیاده روی به طرف خارج از روستا راه افتادیم !41
بعد از چند دقیقه پیاده روی کنار یک درخت زیر نور ماه نشستیم و از سکوت شب و نور نقره ای ماه شب چهاردهم لذت بردیم . ( البته سگ های آقا رستم هم همراه ما بودند )

صبح روز دوشنبه ساعت 6 از خواب بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحونه به سمت چشمه ها حرکت کردیم
این دفعه هم تنها گروهی بودیم که از استان البرز برای بازدید از چشمه ها آمده بود . !40
بعد از پیاده شدن از اتوبوس حدود 1 ساعت تا کنار چشمه ها پیاده روی کردیم و در میان مسیر از معدن سنگ تراورتن دیدن کردیم .

بعد از توضیح راجع به چشمه های باد آب سورت و نحوه شکل گیری این اثر طبیعی همگی با پای برهنه وارد حوضچه ها شدیم و همگی لذت بردیم
کلی هم عکس گرفتیم .
بعد از اینکه همگی به سمت پایین حرکت کردیم به سمت سمنان راه افتادیم
البته نهار رو در رستوران شبهای شهمیرزاد خوردیم
در میان راه از بزرگترین باغ گردوی جهان هم دیدن کردیم و توضیحات آنرا دادم که برای همه جذاب بود .
حدود ساعت 20:30 هم میدان سپاه از اتوبوس پیاده شدیم

[/center]
به امید دیدار دوباره همه شما خوبان .
Last edit: 11 سال 11 ماه قبل by yalda.