× سفرنامه تورها و تصاویر بهار 92

سفرنامه تور چشمه های رنگی باداب سورت
مورخ 8 الی 92/1/9
راهنمای تور: سهیل صالحی

سال نو رو به همه ی همسفرای خوبم تبریک میگم امید وارم تو سال جدید به همه جاهایی دوستشون دارید سفر کنید.
امسال اولین سفر چشمه های رنگی و رویای باداب سورت رو تو عید برگزار کردیم (سالی که نکوست از بهارش پیداست) صبح روز هشتم عید از کرج حرکت کردیم درطول مسیر با هم اشنا شدیم و همسفرا از خاطرات سفراشون به نقاط مختلف ایران صحبت کردن تخت جمشید شیراز ، بیستون کرمانشاه ، تالاب میانکاله مازندران و... که همشون از جذابیت های بی همتای کشورمون هستن. !11
بعد از صرف ناهار در رستوران شبهای شهمیرزاد بزرگ ترین باغ گردوی جهان رو دیدیم و با تاریخچه شهمیرزاد و جذابیت های آن مثل غار در بند و درخت گردوی 1300 ساله کمان رستم و خانه هژبر یزدانی آشنا شدیم !70 که بازدید از آنها در زمان بندی این برنامه نمی گنجید و که دیدن این مسیرها رو برای تورهای بعد برنامه ریزی میکنیم به امید خدا . !42

از شهر کوچک و بین راهی فولاد محله عبور کردیم و از طبیعت استپی و بوته زار منطقه لذت میبردیم هر چقد که جلوتر میرفتیم پوشش گیاهی سبز تر و سبز تر میشد که نوید آب و هوای مرطوب ساحلی رو به ما میداد آروم آروم از محیط نیمه خشک وارد دشت های سبز شدیم که هر از چند گاهی آبگیر کوچیکی رو میون چمن زار ها میدیدیم . !60
جاده خاکی و باریکی که از دل جنگل عبور میکرد تسلی خاطر همرو فراهم کرده بود ماهم تصمیم گرفتیم ادامه مسیر رو پیاده بریم. !55

بعد از پیاده روی از داخل جنگل به مرداب چشم نواز " الندان" رسیدیم البته در گویش محلی به منطقه "پلت" هم معروف است. حدود دو ساعتی لب آب بودیم و یه عصرونه دلچسب خوردیم چند تا از بچه ها هم پدالو سوار شدن هوا انقد خوب و باحال بود که اصلا دوست نداشتیم به سمت روستای اوروست محل اقامتمون حرکت کنیم. !40

حدود ساعت 7 غروب به روستا رسیدیم کوله ها وسیله هارو پیاده کردیم و وارد خونه روستایی شدیم خونه ای که جز آرامش و انرژی مثبت چیز دیگه ای برای رخ نمایی نداشت. هرکی شام خودشو گرم کرد آورد سر سفره آقا محسن هم زحمت کشید 1 املت پیل افکن با تخم مرغ محلی درست کرد که حسابی خوشمزه شده بود.پیاده روی در سکوت شب در دشت های اطراف روستای اوروست به همراه درخشش نقره ای قرص ماه باعث شد تمام خستگی های زندگی شهری رو از تنمون بیرون کنیم. !71
صبح که از خواب بیدار شدیم هوای صاف و تمیز روستا ما رو خیلی خوشحال کرد و باعث شد که روز خودمون رو با انرژی شروع کنیم. !17
صبحون رو خوردیم و آماده شدیم برای رفتن به سمت چشمه ها. !49
برای رسیدن به چشمه ها حدود نیم ساعت پیاده روی کردیم و از میان معدن سنگ تراورتن هم عبور کردیم که قطعه سنگ های بزرگ زرد رنگ برای همسفرها جالب بود، متاسفانه وجود این معدن سنگ آسیب های جبران نشدنی رو به ساختار چشمه ها زده، که باید از مسئولین عاجزانه خواست اگر به طبیعت وصف نشدنی دومین اثر طبیعی ملی کشورمون رسیدگی نمی کنند !37 حداقل نگذارند آسیبی بهش وارد شه... !14

خوشبختانه امسال به همت آقای میلاد عالیشاه قسمتی از چشمه ها که خشک شده بود، دوبار آب توش جریان پیدا کرده. واقعا دستش درد نکنه. !26

بعد از دیدن چشمه ها به سمت کرج حرکت کردیم و تووی مسیر هم بازی پانتومیم و مشاعره راه انداختیم و حسابی خندیدیم، جای همگی خالی بود. !9