× سفرنامه تورها و تصاویر بهار 92

مورخ جمعه 92/1/23
راهنمای تور: سهیل صالحی

سفر به بهشت گمشده ایران با البرز من !40
جنگل های الیمستان و قله امامزاده قاسم با ارتفاع 2500 متر از مناطق بسیار زیبای استان مازندران در جاده هراز میباشد
جمعه صبح به همراه همسفرای دوست داشتنی البرز من به سمت جنگل الیمستان حرکت کردیم. صبحونه رو تو یکی از رستوران های نزدیک شهر پلور خوردیم و راه افتادیم قسمت معارفه مثل همیشه واسه هممون جالب بود. !27

در طول مسیر چشم انداز قله همیشه استوار دماوند مایه آرامش ما بود. :)

حدود ساعت 11 از ماشین پیاده شدیم و وارد جنگل شدیم تا یک پیاده روی دلچسب رو از لا به لای درخت های انبوه شروع کنیم.

هوا تقریبا ابری بود و دره پایین دست همچون دریایی مه آلود میدرخشید باید از میون جنگل به سمت بالا میرفتیم تا به یه دشت سرسبز برسیم روی درخت های جنگل پرنده هایی مثل قرقاول , چرخ ریسک پس سر سفید , توکای سیاه , کبک و... رو دیدیم تا اینکه به دشت رسیدیم و اتراق کردیم برای چند تا گروه کوهنوردی هم که برای صعود به قله اومده بودن رو دیدیم

بدون شک دست پر توان طبیعت زیبا ترین تصویر ممکن رو خلق کرده بود انقدر به آسمان نزدیک شدیم که از ابر ها هم بالا تر رفتیم اما عظمت و زیبایی دماوند به ما اجازه بلند پروازی نمیداد.

چای آتیشی با کتری معروف البرز من هم حسابی چسبید

طبیعت زیبای منطقه همرو محو خودش کرده بود خوشبختانه هیچ زباله ای تو این منطقه نیست از همه طبیعت گردای طبیعت دوست تشکر میکنیم در مسیر برگشت با جنگل مه آلود هم مسیر شدیم که مارو تا کنار ماشین همراهی کرد

بالاخره این سفر به یادماندنی و خاطره انگیز هم با کلی خاطرات خوش به پایان رسید و حدود ساعت 9 هم کرج بودیم.

و در آخر این که سفر یعنی لذت بردن از مناظر طبیعت و مراقبت از آن
Last edit: 11 سال 4 هفته قبل by travelloug.