× سفرنامه تورها و تصاویر بهار 92

سفرنامه تور آبشار شله بن طالقان
مورخ جمعه 30/1/92
راهنمای تور: مهدی لطفی

باز هم سفر ی دیگر . قرار میدان سپاه کرج بود و حرکت ساعت 7 صبح.
بعد از 20 دقیقه تاخیر به خاطر دیرکردن و وقت نشناسی بعضی از همسفران، !14 به جاده زدیم و به طرف طالقان حرکت کردیم. هوا قدری سرد بود و انتظارش را نداشتیم. !16
بعد از اعلام برنامه رفتیم سروقت معارفه و آشنا شدن دوستان با یکدیگر که هم باعث گرم شدن جسمها شد و هم یخ روح ها را آب کرد. !54 بعد قدری اطلاعات منطقه را در اختیار دوستان گذاشتیم .در طول مسیر در اولین پیچی که میتوان از بلندای آن نمایی از سد و شهرک و شاه البرز را یکجا مشاهده کرد، توقفی کردیم و چشم به مناظر زیبا و دل انگیز ابرهای پراکنده ی صبحگاهی دوختیم و همزمان هم از توضیحات دوست و همکار خوبمان علیرضا اشتیاقی که همسفر ما بود،استفاده کردیم.

ساعت حدود 9:20 بود که به دریاچه ی سد طالقان رسیدیم و در هوایی اشتها آور بساط صبحانه ی دلچسب البرز من را با کمک و همیاری دوستان چیدیم. جای شما خالی.

بعد از صرف صبحانه و گشتی اطراف دریاچه به راه افتادیم و به سمت روستا ی خسبان حرکت کردیم.

ساعت 11:40 به روستای خسبان رسیدیم و با عبور از میان تپه هایی که انگار مخمل سبز پوشیده بودند به سمت آبشار شلبن به راه افتادیم.

هوا عالی بود و نسیم دلنواز روحمان را قلقلک میداد. دوستان هم سرخوش و سرودخوان در حرکت بودند.

بعد از حدود 45 دقیقه پیاده روی سبک به پای آبشار رسیدیم و زیر درختی رخت استراحت افکندیم. کنار آبشار و ناهاری دلپذیر و چایی لب سوز و لب دوز و لبریز و آتش جوش.حسابی کیفمان کوک شد.

در این میان هم علیرضا با چالاکی همیشگی خود یک آگاما را گرفت و با نشان دادن به همسفران و توضیحات مفصلی از نحوه ی زندگی آنها و گوشزدهای زیست محیطی، بار علمی و آموزشی سفر را بیشتر کرد(البته بعد دوباره اگاما را به جای خود بازگرداند). !91

بعد هم به راه افتادیم و شاد و نغمه خوان به سمت اتوبوس راهی شدیم. بعد از توقفی اندک و خرید لبنیات در شهرک طالقان به سمت کرج راهی شدیم. به ما که خوش گذشت.