× سفرنامه و تصاویر تورهای بهار 93

سفرنامه تور روستای میراش طالقان
مورخ چهارشنبه 93/3/21
راهنمای تور: پویا ملا حسنی

چهارشنبه ای که گذشت با جمعه از دوستان و همراهان طبیعت دوست عازم طالقان شدیم، تا از منطقه ی بکر و زیبای میراش دیدن کنیمف صبح همه به موقع کنار ماشین حاضر شدند و سفر آغاز شد.
مشغول گپ و گفتگو بودیم که خیلی رسیع به گردنه قبل از دره طالقان رسیدیم، کمی توقف کردیم و در مورد کوهستان های اطراف توضیحاتی به دوستان دادم.

برای صرف صبحانه کنار سد خالی از آب طالقان توقف کردیم و صبحانه با صفایی نوش جان کردیم.

مسیر اصلی پیاده روی ما از باتدای روستای دنبلید شروع شد

خیلی زود بین علفزاری زیبا و رقص وصف ناشدنی باد در بین آنها خودمون رو گم کردیم. !40

زندگی همه جا جریان داشت، زنبورها، پروانه ها، آخوندک، مار و مارمولک و پرنده های بازیگوش.

با کمی پیاده روی و بازدید از بند میراش به کنار درختان بید کهنسال و چشمه زندگی بخش آن رسیدیم و اتراق کردیم. !54

آتیش به پا کردیم و با چند تا از همسفرها مشغول پیدا کردن و چیدن اویشن شدیم... ماشالهه چند نفری کیسه های خودشون رو حسابی از این گیاه خوش عطر پر کردن. !29

چایی آویشن و پونه کوهی دبشی خوردیم و و سطی پرهیجانی بازی کردیم.و بعد از ناهار و استراحت و سکوت ... هوا داشت کم کم ابری بارانی میشد که وسایلمون جمع کردیم و به سمت ماشین کردیم.

در مسیر برگشت چشمه آب گواریی بود که نه تنها آب خوردیم بلکه سر و تن هم به اب زدیم و حسابی خنک شدیم. !30

خلاصه به ماشین رسیدیم و از دست سگ ها هم جون سالم به در بوردیم !16 و دو نفر از همسفرهای گم شده رو هم پیدا کردیم و مسیر بازگشت به کرج رو در پیش گرفتیم.

سفری لذت بخش با همسفرهایی عالی به پایان رسید، امیدورام باز با دوستان خوش صدا و با صفای این سفر همراه باشم.