× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 94

سفرنامه تور سپهسلار مورخ 94/1/5

بیشتر
9 سال 3 هفته قبل - 9 سال 3 هفته قبل #1175 توسط travelloug
سفرنامه تور سپهسلار
مورخ 94/1/5
راهنما:سهیلا مقصودی

بسمه تعالی
ساعت حدودا هشت صبح بود و همسفران یکی پس از دیگری از راه میرسیدند و همکار خوبم لادن جان حضور دوستان رو با لیست طتبیق میداد .
برنامه سفر امروز جاده چالوس بود و تکیه سپهسالار
بعد از حضور تمامی دوستان ، رخش آقای محمدی به سمت ایستگاه مترو حرکتش رو آغاز کرد تا دوستان البرزی در همین ابتدای برنامه بازدیدی از مراحل ساخت متروی شهری کرج داشته باشند و از اتفاقاتی که بی اطلاع اونها هر روز در زیر پاشون در اعماق زمین در جریانه ، آگهی به دست بیارند . ( البته این برنامه ها با تلاش شهرداری و میراث فرهنگی تدارک دیده شده بود . )

















بعداز بازدید از تونل و توضیحات با ارزش مهندسین پرتلاش مترو و گرفتن عکس یادگاری با اون ها ، با یک پذیرایی چاشتگاهی سوار بر اتوبوس به سمت جاده چالوس رهسپار جاده شدیم . !41
در همون ابتدای مسیر دوستان طبق رسم معارفه . خودشون رو معرفی کردند و خوانندگان جمع هم رونمایی شدند .
توی مسیر مطالبی رو در مورد جاده چالوس و تاریخچه اون عنوان کردم و عکس هایی رو که از زمان ساخت جاده تهیه کرده بودم خدمت دوستان نشون دادم .
با نزدیک شدن به سد کرج یا سد امیر کبیر فرصتی پیش اومد تا در اون هوای بهاری به اتفاق همراهان از منظره زیبای سد استفاده کنیم ولحظاتی رو با هم صحبتی و گرفتن کلی عکس یادگاری در کنار هم به خوشی بگذرونیم .



پ





دلکندن از اون فضای زیبا مخصوصا برای کوچیکترای جمع کمی سخت بود ولی به هر منوال همگی سواربر اتوبوس به سمت تکیه سپهسالار حرکت کردیم .
هوا ابری بود و باد خنکی میوزید . با رسیدن به روستای سپهسالار و قرار گرفتن در ابتدای مسیر پیاده روی ، همگی به اتفاق مسن تر های گروه که ماشاالله پر توان و چابک بودند پله های مسیر تکیه رو پشت سر گذاشتیم و شاداب و خندان به انتهای مسیر یعنی مقبره سپهسالار که به گفته جناب خدری خادم تکیه از سپهسالاران قافله حضرت معصومه (س) بودند رسیدیم .









بعد از زیارت و نماز همگی سراپا محو شنیدن داستان سپهسالار از زبان شیرین آقای خدری شدند .
آماده برگشت به سمت اتوبوس بودیم که برف زیبایی شروع به باریدن گرفت و همه دوستان رو که سوپراز شده بودند سر ذوق آورد . بعد از رسیدن به اتوبوس در مسیر رستوران بنده فرصت رو غنیمت شمردم و در مورد امامزاده های استانمون هم مطالبی خدمت دوستان ارایه دادم .
رسیدن به رستوران و خوردن ناهار خوشمزه ای که میزبان اون شهرداری و میراث فرهنگی بودند . لبخند رضایت رو روی لبهای همه همسفرانمون پررنگ تر کرد .
همسفران شاد و سرمست سوار بر مرکب آقای محمدی کاپیتان خوش خلق البرزمن ، برای مرحله پایانی سفر آماده شدند . و اون بازدید از کاخ سلیمانیه در محله مصباح بود .
بعد از رسیدن به کاخ سلیمانیه و دیدار از نقاشی ها و فضای چشم نواز کاخ و با توضیحاتی که راهنمای مجموعه به دوستان ارایه داد همه بیش از پیش با تاریخ و فلسفه ساخت بنا آشنا شدند . و بعد از گرفتن عکس یادگاری به همراه بنر و اتوبوس به سمت نقطه پایان حرکت کردیم .
به این ترتیب بود که برنامه پنجمین روز از نوروز 94 هم در میدان سپاه کرج به پایان رسید
با امید به اینکه همه همسفران گلمون از این برنامه راضی بوده باشند
شاد باشید .
Last edit: 9 سال 3 هفته قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.208 ثانیه