× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 96

سفرنامه تور میراش طالقان
مورخ 96/3/5
راهنما: نیما افشاری

با گرم شدن هوا ما هم تمام تلاشمون رو می کنیم برای حضور تو جاهای بکر و خوش آب و هوا
میراش از روستاهای طالقان یکی از جاهای بکر و خلوت و سر سبزی هست که هم دشت زار داره هم درخت های پرسایه و هم دریاچه ها و برکه های بسیار زیبا؛
پس تصمیم گرفتیم که ساعت ۶ صبح روز جمعه با عده ای از همسفران جان حرکت کنیم و دلی به طبیعت بزنیم. بعد از حرکت و صرف صبحانه دل انگیز کم کم با حضور در منطقه طالقان با مناطق زیبا و جذابی مثل سد طالقان و طبیعتش روبرو شدیم. حدود ساعت ۹:۳۰ برای شروع پیمایش ماشین رو ترک کردیم. اینبار خدا رو شکر مسیر بدون گل ولای بود و انگار طبیعت آماده پذیرایی از ما بود.

صداهای پرندگان بومی و نیز وجود گونه های گیاهان دارویی و کشف آنها توسط همسفران جان جذابیت این پیمایش رو چند برابر کرده بود.
و بعد از ۳۰ دقیقه با دیدن اولین دریاچه صدای شادی همسفران کاملا به گوش می رسید.

لازمه بگم که این گروه از همسفران جزو گروه هایی بودن که به خوبی هم در مورد گیاهان متفاوت و هم در خصوص حضور در طبیعت اطلاعات بسیار خوبی داشتند و واقعا باعث خوشحالی من شده بودند.
بعد از کمی استراحت و کلی عکس کنار دریاچه به مسیر ادامه دادیم وبعد از حدود ۴۰ دقیقه به محل استقرار رسیدیم . با دیدن ذوق فراوان همسفرهای جان بر آن شدم تا نقطه دیگری ازین طبیعت بکرو به دوستان نشان بدم، جایی که تا حالا گروهی رو برای دیدنش نبرده بودم.
بعد از کمی استراحت به اتفاق دوستان به برای دیدن دریاچه ای دیگر عازم شدیم و بعد از حدود ۳۰ دقیقه به دریاچه دوم رسیدیم .

و دوباره بعد از کلی عکس و صحبت مورد منطقه و تاریخچه آن نفسی تازه کرده و به سمت محل استقرار برگشتیم.
با رسیدن به محل استقرار و نوش جان کردن نهار و کلی شعف و خنده دوستان به مراد دل رسیدند و چای آتشی نوش جان کردند.
در این طبیعت چیزی کم نبود جز یک چرت بعد از نهار ووووو چای بعد از چرت.

بار دیگر طبیعت لطفش رو نصیب ما کرد و در زمان صرف چای دوم بودیم که گله ای بسیار زیبا و پر از بره های قد و نیم قد به سمت ما آمدند.

تماشای این صحنه بیشتر اهمیت طبیعت رو برامون به تصویر کشید.
با توجه به اینکه حدودا ۱ ساعت راه در پیش داشتیم تقریبا حدود ساعت ۳:۱۵ بود که کم کم به سمت روستای میراش حرکت کردیم.
با توان فوق العاده همسفران جان تنها ظرف۴۵ دقیقه به اتوبوس رسیدیم و با عنایت کاپیتان شادلو راننده عزیز به سمت البرزمن راه افتادیم.