× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 97

سفرنامه تور ماسوله مورخ 97/1/11 ( گروه اول )

بیشتر
6 سال 1 هفته قبل - 6 سال 6 روز قبل #1876 توسط travelloug
سفرنامه تور ماسوله
مورخ: 97/1/11
راهنما: سهیل صالحی


ببوی زلف تو دادم دل شکسته بباد
بیا که جان عزیزم فدای بوی تو باد
ز دست ناله و آه سحر بفریادم
اگر نه صبر بفریاد من رسد فریاد
چو راز من بر هرکس روان فرو می‌خواند
سرشک دیده از این رو ز چشم من بفتاد
هنوز در سر فرهاد شور شیرینست
اگر چه رفت بتلخی و جان شیرین داد
خواجوی کرمانی

اسم ماسوله که میاد ذهن مارو به خونه های گلی و چوبی می بره که با مهربانی در کنارهم چیده شدن. کوچه هایی که پله های پیچ و واپیچ قسمت جدانشدنی اونهاست.
این هفته با هم راهی گیلان شدیم برای دیدن معماری و فرهنگ غنی که سالهاست پا برجاست و این روزها به دلیل مهاجرت های بی حساب و کتاب از روستاهای آرام و لذت بخش به شهرهای پر هیاهو در حال فراموشی ست.
اول صبح با شور و اشتیاق وصف نشدنی سوار اتوبوس Scania شدیم. به چه اتوبوسی... شیشه های بزرگ اتوبوس های جدید مناظر جاده رو قشنگ تر می کنه و میدان دید ما رو وسیع نر.
بعد از صرف صبحانه با روحیات و علایق هم بیشتر آشنا شدیم. از خاطرات هم گفتیم و شنیدیم. کلی با هم شوخی کردیم و خندیدیم تا به نزدیک‌های ماسوله رسیدیم. اصلا قسمت معارفه پر از تجربه و لبخند های فراموش نشدنیه.


ماسوله با خانه های پله کانی و بازار سنتی 800 ساله منتظر رسیدن ما بود. با هم از بام ها و حیاط ها دیدن کردیم. در کافه های کوچک و خودمانی ماسوله نشستیم و چای نوشیدیم. معماری این روستا به گونه ای هست که هیچ ماشینی امکان ورود به اون رو نداره و از سکوت بی ماشینی حسابی لذت بردیم. هوای ماسوله سرد و ایری بود و حسابی مارو غافلگیر کرده بود. اما منظره‌ی مه‌آلود واقعا دلمون رو برده بود.














بعد از صرف ناهار در هتل معین و سرویس دهی خوبشون به طرف موزه میراث روستایی حرکت کردیم.
تا اینکه به موزه فضای باز میراث روستایی گیلان رسیدیم. خونه هایی که روزی متعلق به خان و کدخدای روستاهای گیلان بودند امروز در این محل در معرض دید گردشگران قرار گرفته خونه هایی که هرکدومشون یه دنیا حرف برای گفتن دارند. معماری که با استفاده از مصالح بوم آورد هنر گیلانی رو به نمایش گذاشته.
راهی برگشت شدیم. و انرژی دوباره گرفتیم برای باقی مسیر. در مسیر برگشت از موسیقی نواحی ایران مثل شیراز، مشهد، کردستان و گیلان لذت بردیم و حسابی شاد شدیم. یه مسابقه جذای هم تو اتوبوس داشتیم که واقعا خاطره انگیز بود. از موسیقی پاپ و سنتی هم بهره مند شدیم تا با خوشی و سلامتی به کرج عزیزمون رسیدیم.





به امید ددیدار خیلی زوووود
Last edit: 6 سال 6 روز قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.095 ثانیه