× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 97

سفرنامه تور کوهنوردی صعود به قله ورکش مورخ 97/3/11

بیشتر
5 سال 11 ماه قبل - 5 سال 11 ماه قبل #1918 توسط travelloug
سفرنامه تور کوهنوردی صعود به قله ورکش
مورخ 97/3/11
راهنما: مریم فرزام

زندگی مثل کوهنوردی می مونه ! بعضی وقتا باید آواز بخونی ، بعضی جاها باید عرق بریزی . بعضی اوقات باید استراحت کنی . بعضی جاها احتیاط . باید دل بدی به صعودت ! تا وقتی اون بالا رسیدی تمام خستگی راه از تنت بیرون بیاد و زیبایی ها رو ببینی !
جمعه پنج صبح به همراهی همسفران عزیزی که به قصد همنورد شدن آمده بودند از کردان راهی روستای سنج شدیم . با رسیدن به روستای با صفای سنج به سمت شمال از کنار رودخانه حرکت را آغاز کردیم .


در خارج از روستا مراسم معارفه برای آشنایی بیشتر همسفران برگزار شد سپس حرکت را ادامه دادیم .





بخش اعظم برنامه به پیمایش دره اختصاص دارد ، دره ای بسیار زیبا و دیدنی که روان هر انسانی را با نشاط می کند با سه آبشار اصلی به نام های جیرین اوراز ( آب ریز پایینی ) ، بالاین اوراز ( آب ریز بالایی ) و آبشار وِلَردَه .


در طول مسیر چندبار مجبور به عبور از عرض رودخانه شدیم که در عین سختی خالی از لطف و هیجان هم نبود . پس از عبور از آبشار اول صبحانه را در آغوش طبیعت و کنار رودخانه صرف کرده و پس از عکاسی همچنان در امتداد رودخانه ادامه مسیر دادیم .





با طی مسافت پنج کیلومتر از ابتدای مسیر و پس از گزراندن آخرین آبشار ساعت ده و نیم به دشت زیبا ی توکین ( توکوه ) رسیدیم چنانکه فرش سبز طبیعت با گلهای رنگارنگ منظره ای دل انگیز را در قاب چشمان هر بیننده ای خلق می کند .





در انتهای دشت دره دوباره باریک شده و مسیر صعود به قلل فراخ نو و واریکش ( ورکش) از دل این دره می گذرد . با توجه به اینکه تعدادی از همسفران خسته بودند تصمیم به ماندن در دشت گرفته و به همراه آقای امینی زاده به عکاسی و آشنایی با لوازم و تجهیزات کوهنوردی پرداختند .


با توجه به احتمال بارندگی از ادامه مسیر به سمت قله ورکش صرفنظر کرده و بهمراهی سه تن از همسفران به سمت قله اسپیدی بند ( صخره سفید) ادامه مسیر دادیم و در نهایت ساعت دوازده و نیم بر بالای قله به ارتفاع 3070 متر قرار گرفتیم نمای قلل فراخ نو و اشکدر و دشتهای اطراف بسیار دیدنی بود


عکسهای یادگاری گرفته شد و با توجه به باد شدید پس از کمی استراحت راه بازگشت را در پیش گرفتیم و پس از یک ساعت و نیم به دیگر همسفران در دشت ملحق شدیم بعد از نوش جان کردن ناهار با توجه به بارندگی و وزش باد به سمت روستا حرکت کردیم در نهایت پس از یک روز چالشی و پر از هیجان به کرج رسیدیم .


باتشکر از آقای امینی زاده و کمکهای فراوانشون ...
به امید صعود به قلل برتر ایران .
Last edit: 5 سال 11 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.748 ثانیه

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک