× تصاویر و سفرنامه های اجرا شده در تابستان 91

11 سال 10 ماه قبل - 11 سال 10 ماه قبل #66 توسط yalda
سفرنامه تور دو روزه دیلمان
تاریخ اجرا 15-91/4/16
راهنمای تور: مهدی لطفی :)

باز هم یکی دیگر از سفرهای البرز من. !52
اینبار مقصد سبزستان بود. !40 سرزمین غوغای ابر و شبنم و مه و باران.گوشه ی زیبایی دیگر از سرزمینمان. سرزمین دیلمان. !17
صبح روز پنجشنبه 15 تیرماه بار سفر به مقصد دیلمان بستیم. به همراه همسفرانی خوب و دوست داشتنی و خوش سفر از تهران و کرج. !27
ساعت 6 صبح از تهران به همراه راننده ی خوب و اهل دل آقای نصیری به به راه افتادیم و بعد از ملحق شدن دیگر دوستان در کرج به راهمان ادامه دادیم.

پیش بینی زمانی تا مقصد حدود 11 ساعت بود(با توقف ها و صبحانه و ناهار). !73
صبحانه را در سلف سرویس رستوران پرستو نوش جان کردیم که جای شما خالی حسابی هم چسبید. !30
طبق برنامه ساعت 9 صبح از رستوران به سمت رودبار حرکت کردیم.
بعد از صبحانه معمولا بهترین فرصت برای مراسم جذاب معارفه و آب شدن یخهای همسفران است چراکه هم خوابها پریده و هم شکمها سیر شده.بنابراین بعد از حرکت به این امر مهم پرداختیم.

در طول مسیر کم کم از کوهها کاسته میشد و به پوشش جنگلی افزوده. کوه بود و جنگل وهوایی دلچسب.

بعد از عبور از منطقه ی بادخیز منجیل به رودبار رسیدیم و توقفی کوتاه برای استفاده از سرویس بهداشتی. !72
بعد از رودبار به سمت سنگر حرکت کردیم. قرار بود ناهار را در سنگر باشیم. !32
ساعت 12 ظهر بود که به ابتدای جاده سنگر رسیدیم و به ترافیکی که ناشی از پنجشنبه بازار بود برخوردیم. بعد از عبور از ترافیکی 45 دقیقه ای به رستوران رسیدیم. بعد از ناهار به سمت سیاهکل راهی شدیم. !59
و رفته رفته به مناظر بکر و زیبا افزوده میشد.شکوه و طراوت جنگلهای هیرکانی سرکیفمان می آورد. جاده های پر پیچ و خم جنگلی . انگار میکردی همه جا با مخمل سبز آذین شده. گاهی مه و زمانی بارانی ریز و بازیگوش.

همه حالشان خوش بود. هروقت که توضیحی لازم بود داده میشد. بچه ها طبق معمول مشغول پانتومیم بودند. در طول مسیر و حدود 20 کیلومتر مانده به دیلمان در کنار آبشار لونک توقفی داشتیم.

طبق برنامه ساعت 5 عصر به دیلمان رسیدیم. هوا سرمایی مطبوع و لذت بخش داشت. برای اقامت به خانه ای که در نظر گرفته بودیم رفتیم.

در تپه ای مشرف به دیلمان و منطقه ای دنج.قرار بود برای گلگشت به نوروز محله برویم که بعلت بارانی بودن آن منطقه برنامه کنسل شد.

بعد از استراحتی مختصر بچه ها مشغول بازی شدند.

عکس های بازی رو لطفا ذخیره کنید و بعد پشت سر هم نگاه کنید، یه اسلاید فوق العاده از بازی خودتون رو می بینید. عکس العمل ها فوق العاده است. دلمون نیومد توی سفرنامه نذاریم !1 (از طرف خانم مرادی !29 )

و شب هنگام هم بعد از شامی و گپ و گفتی خوابیدیم. !71

فردا صبح بعد از صبحانه ای دلچسب به همراه راهنمای محلی به سمت منطقه ای به نام بشکفته سنگ حرکت کردیم.در این محل صخره ای عظیم وجود داشت که از وسط شکافی عمیق خورده و به شکل تنگه ای با شکوه درآمده بود.به همین علت هم به این نام خوانده میشد !5

در آنجا دهانه ی یک غار قرار داشت که به علت ریزش مسدود شده بود.اما کوران هوای سرد از وجود غار یا دالانی در پشت سنگهای ریخته شده حکایت داشت. !2 طبق گفته ی راهنما ی محلی تا چندی قبل اهالی این منطقه یخ مورد نیاز خود را در تابستان از همین دالانها تهیه میکردند. به همین خاطر نیز به یخچال مشهور است. !33 به همراه چند نفر از بچه ها سری به داخل یکی از این حفره ها زدیم. هوا به قدری سرد بود که هوای بازدم به بخار تبدیل میشد. و البته فقط حدود چند متری توانستیم جلو برویم چرا که انتهای دالان مسدود بود !13

تا ظهر به گلگشتمان ادامه دادیم و بعد از ناهار هم به سمت تهران و کرج حرکت کریم. !66

نگران ترافیک برگشت بودیم که خوشبختانه چندان سنگین نبود. ساعت 11 شب روز جمعه دوستان کرجی و ساعت 12 دوستان تهرانی به خیر و خوشی به مقصد رسیدند. !55
یکی دیگر از سفرهای پر خاطره ی ما نیز بدینسان به پایان آمدو حکایت همچنان باقی است... !36
Last edit: 11 سال 10 ماه قبل by yalda.

• مرتضی
  • مرتضی's Avatar
11 سال 10 ماه قبل #67 توسط مرتضی
طبق معمول جای همه اونهایی که نیومدن خصوصا" پویا خالی بود بماند که 1سری فامیل شوهر ه البرز من اومدن جاشون !17 با همه اینا 1میرزا قاسمی تو !54 مد ب ب ب ب ب خ خ خ خ ت !54 درست کردم دادم خوردن که از این به بعد سفارش ما رو بیشتر پیش البرزیا میکنن !1 !1 !1

• فرشته
  • فرشته's Avatar
11 سال 10 ماه قبل #68 توسط فرشته
فعلاً همگی بشینن!!! خیلی خیلی خوب بود البته می دونید چون ما فامیل شوهر البرز من بودیم خوش گذشت !30 چون از قرار معلوم و به قول بچه ها دنگمونو بقیه داده بودن البته آقا مرتضی شاهد خلاف این موضوع بودن !!!! راستی من چون میرزا قاسمی دوست نداشتم نشد سفارشی کنم فقط یه خورده زیر آبتونو زدم !34

11 سال 10 ماه قبل #69 توسط فاطمه سادات نجفیان
بعععله دیگه
میرزا قاسمی و بازی وسطی و خرس وسط و جای خوش آب و هوا و صد البته با وجود فامیل شوهر البرزمن، دیگه چی میخواین :whistle:
آقای رضایی شما سفارش شده هستین خیالتون راحت :lol:

• ؟
  • ؟'s Avatar
11 سال 9 ماه قبل #71 توسط ؟
واقعاً جای همه خالی مخصوصاً آقا پویا ولی ما از خجالت فامیل شوهر دراومدیم !51 !55 خانم مرادی شما نبودی ولی یادتو زنده کردیم مخصوصاً وقت خواب با اون تاکید خاصت !1 !1 ما منتظره سفر بعدی هستیما این دفعه دو لیدر می خواییم هم پویا هم مهدی

11 سال 9 ماه قبل #73 توسط mbehbahani30
برنامه خیلی خوبی بود . خیلی خیلی خوش گذشت و جای همگی خالی . راستی مرتضی تو ماشین هم کلی تبلیغات کرد !28