× تصاویر و سفرنامه های اجرا شده در تابستان 91

سفرنامه غار آبی دانیال
مورخ جمعه 91/4/23
راهنمای تور: مهدی لطفی

روز جمعه بار سفر بستیم به مقصد غار دانیال.
با حدود 45 دقیقه تاخیر بالاخره حرکت کردیم. !14
همسفران شاد بودند و هوا خوش. !17 مقصد سلمانشهر بود و روستای دانیال و بعد از آن غار دانیال. ساعت حدود 8 بود که به رستوران ساحل واریان با آن چشم انداز زیبایش رسیدیم. صبحانه را در رستوران نوش جان کرده و به مسیر ادامه دادیم.

به لطف مسافران اهل دل و سرزنده تاخیر صبح از یاد رفت و مشغول معارفه شدیم. باز هم دوستانی جدید و شادی و هیجانی همه گیر. خوشبختانه در مسیر رفت به ترافیکی چندانی بر نخوردیم. !42 ساعت 1 به ابندای جاده ی جنگل رسیدیم .

دوستان بعد از تعویض لباسها و به پا کردن کفش مناسب به سمت داخل جنگل به راه افتادند. نیم ساعتی برای ناهار توقف داشتیم. !54

هوا دم کرده و پر رطوبت بود تا حدی که دوربینمان هم عرق کرد و نتوانستیم عکس چندانی بگیریم. !4

بعد از ناهار به سمت غار حرکت کردیم. بیشتر از آنچه فکرش را میکردیم دهانه ی غار گلناک بود :unsure: و همین امر رسیدن به دهانه ی غار را سخت تر میکرد. !55
بالاخره با کمی تقلا همه به دهانه ی غار رسیدند و تن گرم و عرق کرده خود را به خنکای نسیم ورودی غار سپردند. !16

انصافا یکی از بهترین بخشهای سفر غار دانیال همین بخش است. وقتی همه رسیدند، در یک صف منظم شده و وارد غار شدیم. کم کم هیجان بالا گرفت و صدای جیغ و داد و فریاد های هیجانی بود که می آمد.(علیرغم توصیه بر رعایت سکوت در غار!) با رسیدن به اولین حوضچه هیجانها بیشتر شد. و البته لذت بردن هم. !15
مسیر غار را ادامه داده و همزمان با حرکت خود، از تماشای مناظر بدیع و سنگها و شکافتهای بدیع داخل غار لذت میبردیم.بعد از حدود نیم ساعت پیاده روی در دالانهای خیس و حوضچه های آب به آخر مسیر رسیدیم. :woohoo:
دقایقی چراغها را خاموش کردیم و از سکوت و تاریکی محض غار لذت بردیم. !2
بعد از آن به سمت دهانه ی غار به راه افتادیم. بعد از خروج از غار بازهم با چندی تقلا خود را به جنگل رساندیم. همه خیس و گل آلود بودند. خوشبختانه همه ی زمان بندی ها درست اجرا شد و به موقع سوار خودرو شدیم.همه سرشار از انرژی و خوشحال ازتماشای مناظر منحصر به فرد. به خصوص که این تداعی خاطرا با گاز زدن بستنی هم همراه بود که در آن حال و هوا حسابی میچسبید. !49

همه چیز به خوبی پیش میرفت که متاسفانه به ترافیکی باور نکردنی بر خوردیم! !13 به طوری که برای طی 2 کیلومتر دقیقا 4 ساعت در راه بودیم! :ohmy: به هر حال این هم از مسائل اجنتناب ناپذیر سفر بود. !53
البته دوستان روحیه را نباخته و مشغول پانتومیم و دیگر سرگرمی ها بودند. !22 به هر سخن بعد از طی این مسیر سرانجام ساعت 2:15 بعد از نیمه شب به کرج رسیدیم. با خستگی تمام و البته با خاطره ای خوش! !29 !71
Last edit: 11 سال 9 ماه قبل by yalda.

• سید نادر نقوی الحسینی ابیازنی......
  • سید نادر نقوی الحسینی ابیازنی......'s Avatar
  • بازديد كننده
11 سال 9 ماه قبل #80 توسط سید نادر نقوی الحسینی ابیازنی......
Replied by سید نادر نقوی الحسینی ابیازنی...... on topic سفرنامه تور غار آبی دانیال مورخ 91/4/23
!27 واقعا روز خوب و به یاد ماندنی بود... خیلی خوش گذشت.