× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 94

سفرنامه تور شهرستانک مورخ 94/6/26

بیشتر
8 سال 7 ماه قبل - 8 سال 7 ماه قبل #1393 توسط travelloug
سفرنامه تور شهرستانک
مورخ 94/6/26
راهنمای تور: شهام نخبه زعیم


سفر اين هفته ما روستايي بود در ٦٠ كيلومتري كرج ، كه بايد براي رسيدن به اين روستا از جاده اي معروف به جاده چالوس (كه خاطراتش محال يادمون بره ) گذر كنيم . روستايي با مناظر بسيار زيبا كه چهار فصل ، چهار چهره متناسب و چشم نواز به خودش ميگيره . روستايي كه مملو هست از انواع درختان ميوه شامل سيب، آلبالو،گلابي،گردو و .... و همينطور جوي آبي زلال و خنك كه تصوير بهشت و تو ذهن بيننده تداعي ميكنن ! جايي كه روزگاراني شاهان ايراني براي گذران اوقات فراقت و شكار به اين منطقه مي آمدند و همچنين يك بناي ياد بود كه الان به كاخ ناصري ميشناسيمش برامون بجاي گذاشتند. !49
شهرستانك . مقصد سفر ما بود...
صبح ساعت ٧:٣٠ با حضور تك تك همسفرانمون سفر خودمونو آغاز كرديم و تو مسير بعد از توقف و تهيه خوراكي وارد جاده چالوس شديم . در ابتدا تك تك همسفرانمون خودشونو معرفي كردند . تو مسير تا به روستا برسيم من هم گاه به گاه توضيحاتي در خصوص جاده چالوس و منطقه شهرستانك به همسفرانمون ارائه كردم.
تا وارد روستا شديم و در ميدان اول روستا ماشين متوقف شد و ما هم با كوله پشتي هامون وارد كوچه هاي تنگ ولي دل باز روستا شديم :-)



بعد از كمي پياده روي رفتيم رستوران محلي براي صرف صبحانه . محل رستوران كه البته خدمات رفاهي و اقامتي هم
ارائه ميده زماني مدرسه روستا بوده ، با همون معماري و حال و هواي مدرسه.



صبحانه رو نوش جان كرديم و راهي كوچه باغ هاي شهرستانك شديم ، تو مسير بعضي از همسفر هامون مشغول عكاسي و برخي هم به گپ و گفتگو مشغول بودن و برخي ديگه ترجيح ميدادند تا در تنهايي از سكوت و زيبايي هاي منطقه در لحظه لذت ببرند. !42
هواي اونروز نيمه ابري بود و گاهي با نم باروني به ما آغاز فصل پاييز و گوشزد ميكرد. با همين حال و هوا باغات و كوچه هاي شهرستانك و يكي بعد از ديگري پشت سر گذاشتيم تا رسيديم به بناي كاخ و اونجا وسايلمونو گذاشتيم و بعد از كمي استراحت به اتفاق همسفرهامون رفتيم تا از بناي كاخ بازديدي داشته باشيم.
ابتدا سنگ نوشته هارو ديديم و بعد با ورودمون به محوطه كاخ همينطور كه از بنا بازديد ميكرديم گذري هم به بخش كوچكي از تاريخ و تمدن كهن كشورمون ايران زديم و از احوالات مردم و شاهان اون زمان صحبت كرديم.







بارش باران شدت گرفته بود و گاهي ناگهان آفتابي ميشد. بعد از بازديد از بناي بجاي مانده از كاخ ناصري ، به بيرون كاخ و محوطه اي اطراف كاخ رفتيم تا هم استراحتي كنيم و هم نهار بخوريم. !47
بعد از صرف نهار باران شدت بيشتري گرفته بود و ابر هاي سياهي كه به سمت ما مي آمدند نويد بارش بيشتري و ميداد .
ما هم وسايلمونو جمع كرديم و راهي مسير برگشت شديم ، بعد از حدود ٢ ساعت پياده روي به ماشينمون رسيديم و ادامه مسير برگشت به كرج و با ماشين اومديم. تو مسير برگشت هم توقفي داشتيم و از همسفرانمون پذيرايي كرديم.
- سفر هميشه براي آدم تجربه هاي به ياد موندني داره، اميدوارم اين تجربه ها هميشه در كنار شما دوستان ادامه داشته باشه. !24
به اميد ديدار.
Last edit: 8 سال 7 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.195 ثانیه

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک