× تصاویر و سفرنامه تورهای زمستان 91

سفرنامه تور تالاب میانکاله و دشت ناز
مورخ پنجشنبه الی جمعه 91/10/14 الی 91/10/15
راهنما: پویا ملاحسنی

میانکاله، بهشت پرندگان یکی از آخرین سنگرهای حیات وحش پرزخم و حادثه ی سرزمین های جنگلی و سبز شمال ایران، هدف سفر این هفته ی گروه گردشگری البرزمن بود. !29
پنج شنبه صبح مثل همیشه همه ی دوستان سر ساعت با کمی تاُخیر حضور داشتن
بعد از پلیس راه جاجرود صبحانه ی دلچسب و گوارای البرزمن بین همسفرها پخش شد.
معارفه همسفرها با موضوع این که هرکس تا حالا چند سفر با البرزمن داشته و کدام سفر جذاب ترین سفر بوده انجام شده که بهترین ها به ترتیب آبشار لاتون، غار دانیال، کویر انارک بود و همین طور آقای آزاد !28 پرسفرترین همسفر البرزمن معرفی شد.

اولین توقف ما در مسیر نزدیک پل ورسک بود تا از نزدیک این پل جالب و دیدنی رو ببینیم

بعد از کمی توضیح و عکاسی به سمت ساری حرکت کردیم تا ناهار رو در رستوران حاج حسن بخوریم با شکم های پر و لب های پر لبخند به پناهگاه حیات وحش دشت ناز رفتیم تا قطعه ای کوچیک از جنگلی رو ببینیم که امروز هیچ چیزی از آن باقی نمانده.
دیدن گوزن های زرد مغرور با شاخ های زیبایشان بین درخت های باستانی و خسته دل دشت ناز لحظه های به یادماندنی ای رو برای آدم بوجود میاره مخصوصاً اگر از پشت تراکتور این صحنه ها رو ببینی.

دشت ناز، جزیره ای تکیده از جنگلی باستانی رو وداع گفتیم و به سمت تالاب لپوی زاغمرز حرکت کردیم دیدن تالاب لپوی زیبا و زخم خورده از بی مهری های ما انسان های طبیعت کش، هنگام غروب خورشید منظره های خیره کننده و غم انگیزی رو برای ما به وجود آورده بود.

شب بعد از خوردن شام با همسفرهای پایه البرزمن پیاده روی پرهیجانی رو داشتیم به سمت دریا و با کمک همدیگه و کار گروهی تونستیم آتیش بزرگی رو کنار دریا برپا کنیم !54 ، توی دل تاریک شب، گرما و نور آتیش با صدای باد و موج دریا حس و حالی رو به آدم میده که با کلمه ها نمی شد وصفش کرد.

البته هرچند وقت یه بار صدای شغال ها هم با بقیه صداها میومد. !5 :unsure:
جمعه صبح خیلی زود کوله بارو جمع کردیم و چکمه هامون رو پا کردیم و به سمت میانکاله حرکت کردیم، اول ورودی پناهگاه حیات وحش میانکاله سوار نیسان های آبی رنگ شدیم

و به سمت پرنده هایی حرکت کردیم که بی صبرانه منتظر ما بودند تا با ما ملاقات کنند خیلی زود با دسته بزرگی از فلامینگوها برخورد کردیم که در حال استراحت بودند.

داشتیم از تماشای آرامششون لذت می بردیم که با ورود یک عقاب دریایی دم سفید به صحنه !5 این آرامش به هم خورد و فلامینگوها شروع به پرواز کردند، عقاب با چند مانور کوتاه یکی از فلامینگوها رو نشون کرد و با پنجه هاش به فلامینگو بدشانس حمله کرد و ....
این صحنه ی جالب و دیدنی و همین طور غم انگیز در جلوی چشم همسفرها به وجود آمد !14 .

آبچلیک، باکلان، چنگر، کاکایی صورتی، سنقر تالابی از جمله پرنده هایی بودند که در میانکاله دیدیم.

از کنار تالاب پیاده روی خودمون رو به سمت دریا آغاز کردیم.

مسیر از بین انارهای وحشی بود.در بین راه از کنار برکه ای زیبایی رد شدیم و به منطقه ای رسیدیم که شباهت زیادی به منطقه کویری داشت و بعد از آن نوار جنگلی و چاله ای پر از آب در انتظار ما بود و در انتها دریا با آبی بی کرانش از ما استقبال کرد.

در مسیر برگشت برای ناهار رفتیم رستوران غذا خوردیم جاتون خالی چسبید !49
داخل ماشین هم یک سری بازی کردیم و مشاعره انجام دادیم و حدود 10 شب رسیدیم کرج
بالاخره غم انگیز ترین مرحله سفر هم رسید هم دل کندن از این طبیعت زیبا با پرنده های رنگارنگش !19 و هم خداحافظی از دوستان و همسفرای این تور !19
خب بازم میریم !4 چراکه نه با شما دوستان گل و پایه همیشگی البرزمن !25

11 سال 4 ماه قبل #308 توسط مرادی
با سلام خدمت همه همسفرهای خوب و خوش اخلاق این سفر !28
سفر بسیار خوبی بود به من که خیلی خوش گذشت !17
دیدن گوشه ای از حیات وحش زیبای کشورمون از نزدیک خیلی جالب و هیجان انگیز بود !40
لحظه شکار شدن فلامینگو توسط عقاب دریایی حس و حال عجیبی داشت (بیشتر غم انگیز بود :unsure: )
امیدوارم بتونم تو سفرهای طبیعت گردی بعدی مثل تالاب میقان و جزیره قشم هم با شما همسفر باشم !24

• mitra
  • mitra's Avatar
11 سال 4 ماه قبل #349 توسط mitra
!30 آقا خیییییییلی خییییییلی خوب بود فقط وقتش کم بود اگه بیشترش کنین خیلی خوب میشه
کلا دستتون درد نکنه

• somayeh's Avatar
11 سال 1 ماه قبل #381 توسط somayeh
سلام دوستان
من یه پرسشنامه درمورد پرنده نگری در تالاب میانکاله دارم لطفا دوستانی که تمایل به همکار و پرکردن پرسشنامه دارن یه ایمیل به من بزنن این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید خواهش می کنم همکاری کنید