× تصاویر و سفرنامه تورهای زمستان 91

راهنمایان تور: پویا ملاحسنی
کارشناس محیط زیست و پرنده نگری: علیرضا اشتیاقی

آخرین سفر سال 1392 هم انجام شد .... !17
استان سبز و با صفای گیلان در فصل زمستان میزبان پرنده های مهاجر بسیاری هست و ما تصمیم گرفتیم تا قبل از کوچ آنها به مناطق سردسیر برای آخرین بار، به زیبایی های این کوچنده های بی قرار نگاهی بندازیم. !60

مکان مورد نظر برای دیدن پرنده ها این بار پناهگاه حیات وحش سلکه جنوب تالاب انزلی بود.. !29

پنجشنبه ساعت 2 بعد از ظهر حرکت ما آغاز شد و همسفرای با صفای البرزمن مثل همیشه به موقع حضور داشتند. بعد از معارفه با بازی پانتومیم و توضیحات در مورد دیدنیهای مسیر ساعت 9 شب به اقامتگاهمون در نزدیکی شهر بندر انزلی رسیدیم. !55
بعد از شام رنگین و باحالی که همه دور سفره باهم خوردیم به سمت ساحل دریا رفتیم تا از شب و دریا و آتیش لذت ببریم. آقا مرتضی یار و همراه پر شور و خستگی ناپذیر البرزمن !69 به یاد جنگل ابر و آقا مصطفی میرزا قاسمی آتیشی خوش مزه ای درست کرد جای همه شما خالی حسابی... !54
البته از بقیه دوستان هم باید تشکر کرد (همسر آقا مرتضی فرزانه خانوم).

صبح صبحونه مفصلی خوردیم و به سمت تالاب سلکه حرکت کردیم توی مسیر علیرضا (کارشناس پرنده نگری البرزمن) بچه هارو با پرنده ها بیشتر آشنا کرد و در مورد سیر تکامل پرندگان توضیحات مفیدی داد. !70
هوا ابری و کمی سرد بود ولی از انگیزه دوستان برای دیدن پرنده ها کم نشد ... !2

روز پر پرنده ای داشتیم !5 و گونه های مختلفی رو با کمک علیرضا دیدم: قوی گنگ، قوی فریاد کش، آووست، گیلانشاه، انواع آبچلیک، سنقر تالابی،خوتکا، باکلان کوچک، اگرت سفید بزرگ، حواصیل خاکستری، طاووسک، گلو آبی، پلیکان، کاکایی و پرنده مورد علاقه من ماهی خورک. در ضمن راسوی کوچیک و با مزه ای رو هم کنار رود خونه دیدم. !59

بعد از پرنده نگری با چندتا از همسفرا سوار قایق شدیم به دل تالاب انزلی زدیم... عمق آب به شدت پایین بود. !4

ناهار رو رستوران حاج عباس خوردیم و به سمت کرج و تهران حرکت کردیم !49
تووی مسیر هم از روستای هرزویل و سرو 3000 ساله هم دیدن کردیم که بسیار زیبا بود :)

در مسیر برگشت بین بچه های تهران و کرج چندتا مسابقه برگزار شد که رفقای تهرانی ما با شانس و اقبال و ارفاق ما رو بردن !6
ولی همین جا اعلام میکنم توی سال جدید دیگه هیچ فرصتی بهشون نمیدیم...... !34 !39
سفر خوب و پرباری بود... امیدوارم سال جدید با برنامه های جالب تر در خدمت همه دوستان باشیم.... !27

11 سال 2 ماه قبل - 11 سال 2 ماه قبل #378 توسط مرادی
سلام به همه دوستان و همسفرهای این تور
تور بسیار خوبی بود به ما که خیلی خوش گذشت
پرنده ها که فوق العاده بودن
کلی به لیست lifer هامون اضافه شد !17
میرزا قاسمی عااالی بود خیلی ممنون از آقای رضایی و همراهی کنندگان... !12
سرو هرزویل قشنگ بود !29
و برد با ارفاق تهرانی هم که خب داریم میگیم با ارفاق بود !9

در کل خیلی خوش گذشت از همه بخاطر همراهی و اخلاق خوش و خوش سفر بودنشون ممنونم !24

راستی عکس های علیرضا اشتیاقی رو هم بزودی روی سایت میذاریم که بتونین از عکس هاش استفاده کنید
Last edit: 11 سال 2 ماه قبل by مرادی.

11 سال 2 ماه قبل #379 توسط مرتضی
اول دست همگی درد نکنه اگر میرزا قاسمی خوب شد کمک همهء دوستان بود ما فقط وسیله بودیم !54 دوم جای همهءاونهیی که نیومدن خالی بود هرچند شب تو خونه از سرما مردیم اما برد اینقدر شیرین بود که سرما یادمون رفت !15 سوم این تو تمام دنیا مرسومه بازنده شکستشو گردن نگیره بندازه گردنه شانسو اقبالو ارفاقو اوانسو ناداوری شما اگه حرفی داشتین تو زمین میزدین این وصله ها به بچه های تهران نمیچسبه اونهایی که بودن به اونهایی که نبودن بگن اونهایی که نبودن به اونهایی که خواهند اومد بگن که بچه های تهرون دومین برد پیاپی رو جشن گرفتن !30 چهارم شانس اوردین بازیکنای اصلیمون نبودن با تیم (ب) بردیمتون پنجم داور هم که از خودتون بود دیگه چه بهونه ای داشتین !؟ !33 در اخر شما نتنها بازی رو باختین بلکه اخلاق هم باختین تماشاگر نماهاتون داشتن زباله هاشون رو تو تهران میریختن !14 یکی ازبازی کن هامون هم بدست پویا مصدوم شد ایناهاش: !55 حالا اشکال نداره !4 تمرین کنید واسه سال اینده ایشالا که بتونید 1 مساوی بگیرید !27

• mitra
  • mitra's Avatar
  • بازديد كننده
11 سال 2 ماه قبل #380 توسط mitra
وااااااااااااااااااای
جای من خیلی خالی :woohoo:
خیلی بهتون خوش گذشت ....
البته به من هم خیلی خوش گذشت ها !30 , ولی خوب خیلی دلم میخواست هر دو جا بودم . !21