× تصاویر و سفرنامه های تور های زمستان 97

سفرنامه تور تهران گردی مورخ 97/10/21

بیشتر
5 سال 4 ماه قبل - 5 سال 4 ماه قبل #2089 توسط travelloug
سفرنامه تور تهران گردی
مورخ 97/10/21
راهنما: علی نظری


در نخسین ساعات روز بیست و یکم دی ماه، هفتمین سفرم را در البرزمن به مقصد پایتخت با گروهی ازاقوام مختلف ایران از مبدا اشتهارد شهری که گنبد های نمکی و تپه های رنگین کمانی قشنگی دارد به مقصد پایتخت شروع کردم.
گروهی از اقوام مختلف ایران غرب ایران بودند که هر کدام با گویشی شیرین سفر را دو چندان زیباتر کردند و ما مسیر رفت را از هنرمندی و صدای قشنگ دوستان احساس نکردیم.
تهران چهار کاخ شاهنشاهی دارد که دو تای آنها در شمال و دو تای دیگر در میانه های آن قرار دارد. در این سفر قرار شد مثل شاه ها دو کاخ شمالی آن را بازدید کنیم تا کمی با نحوه زندگی شان آشنا بشیم.
شروع مسیرمان با کاخ سعدآباد بود. آباد رو در جاهای مختلفی از کشور میشنویم، و در اروپا به جای آباد کلماتی همچون “برگ burg" و یا "لند Land " را در انتهای نام شهر یا منطقه می بینیم.



از موزه برادران امیدوار مسیر را شروع کردیم، برادرانی که الگو و اسطوره ی بسیاری از گردشگران هستند، اولین گردشگران ایرانی معاصر که از 120 کشور موجود در زمان خودشون، 99 کشور را طی 10 سال بازدید کردند و کلی خاطرات و تجربه با خودشون به ایران هدیه دادند.





بعد سری به کاخ سبز زدیم اما مگر می شد از آن همه زیبایی معمار آنجا دل کند و به راحتی چشم ها را از آن همه گنجینه بست و بیرون آمد.


اما چه می شد کرد که باید کاخ های دیگری را نیز بازدید میکردیم.


خودمان را رساندیم به موزه اتومبیل های سلطنتی، آنجا بود که فهمیدیم حتی خودروهایی وجود دارد که در دنیا فقط یکی از آنها وجود دارد و آن خودروی بنز کوپه و کروک فرح بود که جنس بدنه آن آلیاژ هواپیما بود و تا 280 کیلومتر سرعت داشت.





از آنجا قدمی زدیم به سمت کاخ سفید رفتیم .


دیدیم که فقط آمریکا نیست که کاخ سفید دارد و یادی از آرش کمانگیر کردیم، آرشی که مثل خیلی اسطوره های دیگر جانش را بخاطر ایران فدا کرد و در کنارش از چکمه های رضاشاه که بازمانده تخریب مجسمه کاملش بود دیدن کردیم .


و دیگر وقت نهار رسیده بود.


بعد از نهار به کاخ نیاوران رفتیم، طوطی های سبز با صدای قشنگشان به ما خوش آمد گفتند و ما وارد موزه جهان نما شدیم تا از گنجینه هنری که از سال 55 شروع به جمع آوری شده بود بازدید کردیم. بعد از آن نگاهی به لوکیش فیلم قهوه تلخ انداختیم (کاخ صاحبقرانیه) و بعد به کاخ اختصاصی نیاوران رفتیم.


جایی که محمد رضا شاه به همراه خانواده اش در آن زندگی میکردند، چه گنجینه ای! چه عتیقه جاتی! چقدر ابهت! چقدر اقتدار!


کاخ را به مقصد موزه کتابخانه ترک کردیم.


و همینطور به باغ کتیبه ها سر زدیم











و در نهایت با افتخار از داشتن این همه گنجینه ها پایتخت را به مقصد اشتهارد ترک کردیم. و باز هم با هنرمندی دوستان از طولانی بودن مسیر چیزی نفهمیدیم و با دعایی زیبا تور را به اتمام رساندیم .
Last edit: 5 سال 4 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.183 ثانیه

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک