× تصاویر و سفرنامه های تور های زمستان 97

سفرنامه تور خرید از منطقه ازاد بندر انزلی (دستگاه دوم) مورخ 97/12/10

بیشتر
5 سال 2 ماه قبل - 5 سال 2 ماه قبل #2108 توسط travelloug
سفرنامه تور خرید از منطقه ازاد بندر انزلی (دستگاه دوم)
مورخ 97/12/10
راهنما: علیرضا تراب زاده



گیلان ، استانی با جاذبه هاي فراوان است . بندر انزلی دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و بدون شک یکی از دیدنی‌ترین بنادر ایران است. از نیلوفرهای آبی تالاب گرفته تا موج‌شکن قدیمی و بلوار ساحلی زیبای انزلی، منطقه آزاد انزلي و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری در این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است . و ما در يك روز جمعه زمستاني تصميم گرفتيم به منطقه آزاد انزلي سفر كنيم تا علاوه بر خريد هاي نوروزي بازديدي هم از مرداب با صفا و پل چوبي زيبا و بزرگترين آكواريوم كشورمون داشته باشيم .
صبح زود جمعه 10 اسفند ماه ساعت 5 صبح اتوبوس ها اومده بودن و مسافرين هر كدوم سوار ماشينها شدن ،‌تعدادي از همسفراي قديمي هم من جمله آقا و خانم ايزد يار و خانم نيكو مرام و همراهاشون و خانم هاي حملي نژاد و ... اومده بودن و ديدارها تازه شد و مهياي رفتن شديم . بعد از سلام و احوالپرسي قرار شد همسفران تا زمان صرف صبحانه استراحت كوتاهي داشته باشن كه بتونيم پر انرژي تا شب همسفر باشيم .
ساعت 6:30 رسيديم به رستوران و از اتوبوس پياده شديم و براي صرف صبحانه وارد رستوران شديم . بعد از صرف صبحانه اي دلچسب و گرفتن عكسي دسته جمعي به حركتمون ادامه داديم .



طبق رسم شيرين هر سفر مراسم معارفه داشتيم و همسفران با هم آشنا شدن ،‌همسفراي اراكي كه اولين بار بود به گروه ما اضافه شده بودن ، آقاي داروغه و همسرشون ، خانمها قاسمي و خانم ها ربيعي زاده ، آقايون رضا خاني پدر و پسر ، دكتر يگانه ، بهاره كوچولو ، محمد حسين و مادر محترمشون و اميد عزيز و همسرشون ، همكار عزيزمون خانم بشارت با خانواده گرامي و ... كه كاش ميتونستم همه رو نام ببرم ، تا ساعت 10 كه رسيديم امامزاده هاشم و يك ربع توقف كرديم جهت استراحت و استفاده از سرويس بهداشتي ،‌ هوائي عوض كرديم و مجددا به سفرمون ادامه داديم به مقصد بندر زيباي انزلي ...
در طول مسير همكارم خانم رهگذر ، در مورد منجيل و رودبار و انزلي و مسير توضيحاتي رو ارائه كرد ،‌ حدود ساعت 11:30 در هوائي باراني به منطقه آزاد انزلي رسيديم و از ماشين پياده شديم و وارد مجموعه شديم و پياده به سمت مرداب و پل چوبي رفتيم .






بعد از بازديد و گرفتن عكسهاي متنوع ، دسته جمعي و تكي به سمت آكواريوم تازه تاسيس رفتيم


اين آكواريوم هوشمند دومين آكواريوم ساخته شده بعد از آكواريوم اصفهانه و اوايل تابستان 97 راه اندازي شد . يه سري از همسفرا براي بازديد وارد آكواريوم شدن .








و بعضي دوستان به همراه من به سمت مراكز خريد ستاره شمال و ونوس مال حركت كرديم .






يه چند نفري هم به سمت ساحل زيباي دريا رفتند .



قرار بود تا ساعت 4 عصر توي مجموعه باشيم . هنگام قدم زدن در مجموعه تك به تك با همسفرا هم مسير مي شدم و در مورد آكواريوم ، بازار و اجناس و ... صحبت مي كرديم . در اين لحظات هوا آفتابي و بهاري و بسيار دل انگيز بود .
ساعت نزديك به 4 بود كه به سمت اتوبوس رفتم ، همسفرا ، بعضي ها دست پر بعضي ها هم دست خالي به سمت اتوبوس اومدن . خلاصه تا همه جمع شدن و سوار شدن حدود ساعت 4:30 از مجموعه خارج شديم . بيشتر همسفرا خسته بودن و زماني رو به استراحت سپري كرديم تا ساعت 6:35 به منجيل رسيديم و براي استراحت و خريد سوغاتي پياده شديم و بعد از خريد ساعت 7 حركت كرديم . خستگي همه در رفته بود و در فضائي پر از نشاط و پر از انرژي به همراه برگزاري مسابقه ي شاد دابسمش كه با رسيدن بهاره كوچولو و حميد رضا به مراحل پاياني و برنده شدن مشترك هر دو . البته از هنرنمائي جمال عزيز هم نميشه چشم پوشي كرد ، به هر حال فضاي دوستانه اي را سپري كرديم . متاسفانه سنسور كيلومتر اتوبوس كمي ايراد داشت كه با هماهنگي كاپيتان حميد با دوستانش كه در عوارضي قزوين به ما ملحق شدن و بعد از توقفي بسيار كوتاه ايراد برطرف شد و خوشبختانه تا پايان سفر مشكلي پيش نيومد . ساعت 11:10 شب به كرج رسيديم و جلوي دفتر پياده شديم . آنقدر خوش گذشت كه بعضي از دوستان هنگام پياده شدن ميگفتن حيف شد تموم شد . با وجود همسفران عالي و بي نظير و همراهي خوب خانم رهگذر سفر بسيار خوب و خاطره انگيزي در خاطراتمون ثبت شد .
و در نهايت به قول سعدي شيرين سخن : هر كه سفر نمي كند دل ندهد به لشگري ...
Last edit: 5 سال 2 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.198 ثانیه

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک