× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 93

سفرنامه تور آبشار سنج
مورخ یکشنبه 93/7/13
راهنمای تور: میثم کریمی نیا

یه روز تعطیل که مصادف با عید سعید قربان بود رو با همراهی مسافرای خوب البرزمن به مقصد آبشار سنج با کمک همکارم مهدی آغاز کردیم. یه سفر پر ماجرا!

پس از یه توضیح کوتاه در مورد برنامه سفرمون، قصد آغاز برنامه معارفه رو داشتیم که میکروفون یاری نکرد و صدا به صدا نرسید! برنامه معارفه رو موکول کردیم به بیرون از اتوبوس و خود روستای سنج اونم چه معارفه ای. کنار یه آبگیر زیبا و آروم

برای صرف صبحانه به یکی از رستوران های روستای زیبای برغان رفتیم و از دوستان با یه صبحانه مفصل پذیرایی شد تا پس از اون عازم روستای سنج با هدف بازدید از آبشار سنج بشیم.

از ماشین پیاده شدیم و به سمت ورودی روستا حرکت کردیم و از مسیر کوچه باغ ها و کنار رودخونه راه آبشار رو در پیش گرفتیم. بعد از گذر از مناظر زیبای باغات روستای سنج به آبشار رسیدیم و در اونجا مشغول استراحت و صرف ناهار شدیم.

نا گفته نماند برخی از دوستان نتونستن از آب سرد آبشار چشم پوشی کنن و شیرجه زدن تو آب و مشغول آب بازی شدن. منم تو این فاصله با کمک یکی از همسفرا مشغول برپا کردن آتیش و درست کردن چای آتیشی شدم. یه چای خوشمزه ی آتیشی که با پونه و دارچین معطر شده بود.

بعد از خوردن چای چند تا از دوستان که علاقمند بودن رو برای دیدن آبشار دوم و سوم سنج بردم که در اونجا چند دقیقه ای سکوت کردیم و به شنیدن صدای طبیعت گوش سپردیم که بسیار لذت بخش بود.

بعد از اون آماده بازگشت شدیم و به سمت آبشار اول حرکت کردیم تا به همراه بقیه دوستان برای برگشت به سمت اتوبوس به راه بیافتیم. وقتی پیش اتوبوس رسیدیم متوجه شدیم به دلیل تراکم شدید ماشین ها در اونجا امکان دور زدنمون به راحتی میسر نیست و کلی تلاش کردیم تا تونستیم دور بزنیم و به سمت کرج برگردیم.

تو مسیر برگشت خستگی من و نا آشنایی راننده دست به دست هم داد تا دو تا دور زدن سخت رو پشت سر بزاریم و برسیم به روستای برغان. اونم با ترافیک شدید عصرگاهی

با هر مکافاتی بود از روستای برغان هم خارج شدیم و مسیر برگشت به سمت کرج در پیش گرفتیم. تو مسیر برگشت از دوستان با یه بستنی خوشمزه پذیرایی شد و عصر هنگام به کرج برگشتیم تا یه سفر به یادموندنی برای من و همسفرامون رقم بخوره