× تصاویر و سفرنامه های تور های بهار 1400

سفرنامه تور کویرمرنجاب مورخ 13 الی 95/8/14

بیشتر
7 سال 6 ماه قبل #1615 توسط travelloug
سفرنامه تور کویرمرنجاب
مورخ 13 الی 95/8/14
راهنما: میثم کریمی نیا





آنچه که در کویر زیبا می روید ،خیال است . این تنها درختی است که در کویر ، خوب زندگی می کند، میبالد و گل می افشاند و گلهای خیال ،گل هایی هم چون قاصدک ، آبی و سبز و کبود و عسلی ..... هریک به رنگ آفریدگارش ، به رنگ انسان خیال پرداز و نیز به رنگ آن چه قاصدک به سویش پر میکشد و به رویش می نشیند. خیال - این تنها پرنده ی نا مرئی که آزاد و رها همه جا در کویر جولان دارد - سایه پروازش تنها سایه ای است که بر کویر می افتد و صدای سایش بال هایش تنها سخنی است که سکوت ابدی کویر را نشان می دهد و آن را ساکت تر می نماید
دكتر علي شريعتي

شبانگاه روز پنجشنبه من به همراه همكارم احسان با يه جمع خوب از همسفراي البرز من رهسپار كوير زيباي مرنجاب در منطقه آران و بيدگل شديم. پس از انجام مراسم معارفه دوستان به استراحت پرداختن تا صبحدم روز جمعه پس از طي يه مسير چهار ساعته خاكي به درياچه نمك آران و بيدگل رسيديم، متاسفانه به دليل روشن شدن هوا امكان رصد ستاره ها فراهم نشد اما عوضش طلوع زيباي خورشيد رو در درياچه به تماشا نشستيم و بعد از صرف صبحانه به همراه چاي آتيشي و توضيحاتي كه در مورد درياچه نمك و تاريخچه پيدايش اون به همسفرا دادم به صداي دوتار هادي يكي از همسفراي خوبمون گوش جان سپرديم.
راهي كاروانسراي مرنجاب شديم و بعد از مدتي استراحت و بازديد از كاروانسرا و دادن توضيحاتي در مورد اين كاروانسرا و تاريخچه اش مسير رمل ها رو در پيش گرفتيم. با پاهاي برهنه قدم بر شن هاي كوير گذاشتيم و بعد مدتي پياده روي اتراق كرديم و دوستان مشغول گرفتن عكس هاي يادگاري شدن.
مراسم قِل خوردن روي رمل ها، به مسابقه طناب كشي مشغول شديم و بعدشم دوباره دوتار و صداي زيباي هادي تو دل كوير زيباي مرنجاب...
مسير برگشت رو در پيش گرفتيم و بعد از صرف ناهار در ميانه هاي مسير، مسير بازگشت به سوي كرج رو در پيش گرفتيم، دوستان در مسير بازگشت به بازي هاي گروهي پرداختن و لذت سفر روخنده هاشون با دو چندان كردند.
شب هنگام به كرج رسيديم و اينگونه بود كه يه سفر ديگه به پايان رسيد و تنها خاطرات شيرينش باقي موند.









كاربر(ان) زير تشكر كردند: سمیه

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.080 ثانیه

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک